کرمان؛

اعلام آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزا در کشور

ریيس مركز مديريت بيماری های واگير وزارت بهداشت به ارائه ی گزارشی از آخرین وضعیت بیماری آنفلوآنزا در کشور پرداخت و گفت: هم اکنون موارد ابتلا به این بيماری در بعضی از استان‌ها رو به كاهش گذاشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ دكتر محمدمهدي گويا با بيان اينكه ظرف دو هفته گذشته تاكنون بيش از 2 هزار و 700 نمونه مشكوك به ابتلا به آنفلوآنزا در كشور در 12 آزمايشگاه قطب و آزمايشگاه مرجع سلامت مورد بررسي قرار گرفته، افزود: از اين موارد، 896 مورد آنفلوانزاي نوع H1N1 در سراسر كشور تشخيص داده شده است.

وی ادامه داد: موارد بيماری از اكثر استان‌هاي كشور گزارش شده است و اين نشان دهنده آنست كه بيماری ظرف دو هفته گذشته فعال بوده ولي هم اكنون موارد آن در بعضي از استان‌ها از جمله كرمان و سيستان و بلوچستان رو به كاهش گذاشته است.

فوت شدگان، بیماری زمینه ای داشته اند

ریيس مركز مديريت بيماري‌ها با بيان اين كه موارد جديد مرگ از هفته گذشته تاكنون 11 مورد و به صورت تک گير در استان‌های مختلف بوده است، تصریح کرد: موارد فوت در لرستان 2 مورد، مازندران 2 مورد، البرز 2 مورد، خوزستان یک مورد، دزفول یک مورد، گلستان یک مورد و تبريز 2 مورد گزارش شده است که همه فوت شدگان، بیماری زمینه ای داشته اند.

دكتر گويا یادآور شد: تمام همكاران ما در دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور و آزمايشگاه‌هايی كه درگير تشخيص بيماري هستند، با فعاليت شبانه‌روزی و حتی در روزهای تعطيل تلاش كرده‌اند تا در سريعترين زمان ممكن، رسيدگی به افراد مبتلا به بيماری و تشخيص بيماری آنها صورت گيرد كه جای تقدير دارد.

وی گفت: آموزش و اطلاع‌رسانی در سطح گسترده با استفاده از ظرفیت های رسانه‌ای و با حمايت همه جانبه صدا و سيمای جمهوري اسلامی ايران نقش بسيار مهمی در پيشگيری از بيماری و كاهش موارد ابتلای به آن داشته است.

ریيس مركز مديريت بيماري‌ها به داروي آنفلوانزا (اوسلتامي وير) اشاره کرد و افزود: این دارو به اندازه كافي در سراسر كشور موجود است اما با توجه به اين كه در مورد استفاده از اين دارو حساسيت خاصی وجود دارد تاكيد شده است تا متخصصين رشته‌های مربوطه، آن را فقط برای بيمارانی كه ضرورت دارد تجويز کنند.

مصرف بي‌رويه اين دارو باعث مقاومت دارویی می شود

دكتر گويا با تاکید بر این که مصرف بي‌رويه اين دارو نگران كننده است، خاطرنشان کرد: تجربه جهانی نشان مي‌دهد چنانچه دارو بدون ملاحظه مصرف شود ، سبب بروز مقاومت دارويي شده و تاثیر خود را از دست می دهد به همين دليل تلاش شده تا نهايت دقت در مورد مصرف آن صورت گيرد.

وی تصریح کرد: آنچه تاكنون در مورد اين بيماري رخ داده است، رخداد غيرمعمولی نبوده و هرساله نه تنها در كشور ما بلكه در اكثريت كشورهاي دنيا و حتی در كشورهای پيشرفته شاهد بروز آن می باشيم، اين طبيعت آنفلوانزا است و تغييری نخواهد كرد.

مردم به شایعات توجه نکنند

دکتر گویا یادآور شد: سياست وزارت بهداشت آن است كه موارد ابتلا به این بیماری كاهش يابد و موارد مراجعه و بستری در بيمارستان كمتر شود و موارد مرگ نیز به حداقل برسد که همه اينها نياز به حمايت و همکاری مردم دارد.

ریيس مركز مديريت بيماری ها از مردم خواست: به هيچ شايعه‌اي درباره این بیماری توجه نكنند.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/س
برچسب ها: آنفلوآنزا ، کاهش ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.