کرمان؛

سندار شدن املاک شهرها و روستاهای ریگان

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ریگان از آغاز سند دار کردن املاک ونقشه برداری انها در روستاها وشهر ریگان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمد جهان بین افزود: مهمترین دلیل سندار کردن املاک به منظور احترام به حق مالکیت بالارفتن
ارزش افزوده ملک استفاده به عنوان ضمانت انواع تسهیلات بانکی قرار دادن
جهت وثیقه است .

وی بیان داشت: این طرح از روستاهای الله اباد حاجی اباد شهرستان ریگان در بخش گنبکی وشهر گنبکی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اغاز شده است .

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ریگان تصریح کرد: برگزاری جلسه توجیهی ثبت نام اسناد مالکیت در روستای محمد اباد سرحدی این شهرستان با حضور رئیس اداره ثبت اسناد بم بر گزار گردید .

جهان بین افزود: با توجه به تهیه نقشه تفکیکی روستای محمد اباد سرحدی امکان صدور اسناد مالکیت برای 140خانوار در این روستا فراهم شد .

وی افزود: داشتن اموال باعث افزایش مشارکت و فعالیت در روستاها می‌شود که خود توسعه پایدار را به همراه خواهد داشت و فقدان مدیریت املاک را باعث ایجاد مشکل در برنامه‌ریزی اجتماعی و اقتصادی دولت شده و نبود مدیریت در املاک و مستغلات، موجب می‌شود که معاملات به صورت غیررسمی صورت گیرد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ریگان بیان داشت: از آنجایی که دولت مکلف است به منظور بهبود وضعیت روستاها در زمینه سیاستگذاری، برنامه‌ریزی،راهبری، نظارت و هماهنگی بین دستگاههای اجرائی، ارتقاء سطح درآمد و کیفیت زندگی روستائیان و کشاورزان و کاهش نابرابری‌های موجود بین جامعه روستایی، عشایری و جامعه شهری، حمایت لازم را از این قشر انجام دهد،

ارتقاء شاخصهای توسعه روستایی و ارائه خدمات نوین و تهیه برنامه اولویت‌ بندی خدمات روستایی با توجه به شرایط منطقه‌ای و محلی از مهترین این اقدامات است.

جهان بین از امادگی بنیاد مسکن جهت انجام مراحل نقشه برداری وسندار کردن املاک روستایی وشهری شهرستان ریگان در صورت استقبال دیگر روستاها نیز خبر دادواظهار داشت دهیاران در اجرای این طرح با بنیاد مسکن همکاری لازم را داشته باشند .

وی به محدود بودن زمان طرح کاداستر کشوری اشاره کردوگفت: اهالی روستاها در این طرح مذکور مشارکتی جدی داشته باشند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: سند ، املاک ، ریگان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.