اولین مجله علمی ـ پژوهشی سلامت در حوادث و بلایا منطقه خاورمیانه منتشر شد

اولین مجله انگلیسی زبان علمی – پژوهشی سلامت در حوادث و بلایا ایران و منطقه خاورمیانه به همت مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی منتشر شد‌.

حمیدرضا خانکه  معاون تحقیقات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: این نشریه که بصورت فصلنامه  منتشر می‌شود به تازگی مجوز علمی – پژوهشی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کسب کرده است و در آینده نزدیک، در بانک‌های اطلاعات مهم نوع یک‌، نمایه خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه  مخاطبان این فصلنامه‌، محققان و متخصصان سلامت در حوادث و بلایا می باشند، افزود: هر چند که مدت زمان کوتاهی از انتشار این نشریه تخصصی می‌گذرد، اما خوشبختانه مورد استقبال خوب محققان این رشته قرار گرفته است.
 
دکتر خانکه به عنوان رئیس مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز در پایان این گفت وگو ، این نوید را داد که در آینده، مطالب حوزه   سلامت در حوادث و بلایا با محتوای آموزشی جهت استفاده عموم مردم‌، از طریق وب سایت مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه‌، در اختیار همگان قرار می‌گیرد.
 
شایان ذکر است، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با 22 دپارتمان تخصصی و هشت مرکز تحقیقات‌، به تعلیم و تربیت بیش از یک هزار و 800 نیروی متخصص در رشته‌های خاص حوزه‌های رفاه اجتماعی و سلامت اجتماعی (و تعیین کننده های آن)، سلامت روانی و توانبخشی می‌پردازد  که در برخی از این رشته‌ها همچون سلامت در حوادث و فوریت‌های پزشکی به عنوان تنها برگزار کننده دوره های تحصیلات تکمیلی و phd و در تعدادی از آنها‌، نخستین مجری دوره‌های تحصیلات تکمیلی در کشور و حتی کشورهای منطقه شناخته شده است‌.
 
این دانشگاه در مجموعه دانشگاههای علوم پزشکی کشور قرار دارد، و با دو بیمارستان توانبخشی رفیده و روانپزشکی رازی و سه مرکز پزشکی – توانبخشی، زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می‌کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار