صنعت و تجارت در هفته گذشته؛

واردات چه کالاهایی از آمریکا ممنوع شد/ وضعیت بازار درآستانه شب یلدا

اعلام لیست کالاهای ممنوع شده واردات از آمریکا و تب بازار در آستانه شب یلدا از مهمترین رویدادهای حوزه صنعت و تجارت در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اعلام لیست ممنوع شده واردات از آمریکا تا تب و تاب بازار در آستانه شب یلدا  و از مهمترین رویدادهای حوزه صنعت و تجارت در هفته گذشته است. 


رئیس اتحادیه خشک‌شویی و لباسشویی تهران از کاهش 40 درصدی ارائه خدمات خشک‌شویی‌ها پس از هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.


مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان البرز با اشاره به اجرای طرح‌های نظارتی ویژه شب یلدا گفـت: از 27 آذر ماه سال‌جاری طرح نظارتی شب یلدا ویژه بازرسی از صنوف عرضه‌کننده آجیل، خشکبار و میوه در استان البرز به اجرا درمی‌آید.

بر اساس بخشنامه جدید واردات گیاهان زینتی از چین تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

سخنگوی سابق اتحادیه بارفروشان کشوری گفت: به خاطر کاشت نشدن مقادیر زیادی هندوانه در مزارع کشور، یلدای امسال با افزایش نرخ این میوه تا سقف 4 هزار تومان هستیم.


سازمان توسعه تجارت در بخشنامه ای از افزایش تعرفه واردات قطعات یخچال فریزر و یخچال و ساید بای ساید خبر داد.


رئیس انجمن ارگانیک ایران با انتقاد از واردات محصولات تراریخته به کشور گفت: ایران نباید به آزمایشگاه و بازار مصرف محصولات تراریخته تبدیل شود.


حکایت حال و هوای این روزهای بازار عجیب است. بازار همچنان در خواب سنگین به سر می‌برد و ترفندهای تولیدکنندگان نیز نتوانسته بازار را تکان دهد.


بر اساس دستور وزیر صنعت ثبت سفارش 80 تعرفه گروه 9 کالایی و 147 ردیف تعرفه گروه 10 کالایی از آمریکا ممنوع شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: دلالان از چند روز پیش اقدام به خرید هندوانه و انبار آن برای شب یلدا کرده‌اند.



معاون وزیر صنعت گفت: بانک مرکزی آمریکا طی هفته آینده نرخ بهره را اعلام خواهد کرد که به طور قطع اگر این نرخ افزایش پیدا کند، قیمت‌ها ریزش جدی خواهد داشت که این امری نگران کننده است.


رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی با تاکید براینکه این کمیسیون با جدیت اصلاح قانون معادن را پیگیری می‌کند گفت: تا زمانی قوانین شفاف نباشد نباید انتظاری جهت ورود سرمایه توسط سرمایه‌گذار داخلی و خارجی به این بخش را داشت.

رئیس اتاق تهران با اشاره به مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا گفت: انتظار بخش خصوصی این بود که پس از توافق هسته‌ای اقتصاد روشنی داشته باشیم ولی متأسفانه این اقدام می‌تواند مشکلاتی را برای ما ایجاد کند.


رئیس انجمن قطعه سازان اصفهان با اشاره به اعطای قطره چکانی تسهیلات دولتی به خودرو سازان گفت: این مسئله موجب شده تا بازار خودرو نسبت به رکود دو ماه گذشته تنها 5 درصد بهبود یابد.


رئیس هیأت مدیره صنعت جامعه کفش ایران با اشاره به قیمت 47 دلاری هر بشکه نفت گفت: صادرات دو جفت کفش چرمی از کشور برابر با صادرات یک بشکه نفت است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار