مافیای توزیع کتاب پدید آمده است

ظواهر امر نشان می‌دهد که مافیایی در حوزه توزیع کتاب به وجود آمده است.

کامران پارسی نژاد، نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وضعیت کنونی توزیع کتاب گفت: آنگونه که از ظواهر امر بر می‌آید، مافیایی در حوزه توزیع کتاب پدید آمده است. بسیاری از ناشرانی که آثاری خوب و قابل‌ قبول در حوزه ادبیات داستانی دارند، نیز نمی‌توانند آثار خود را به دست مخاطب برسانند.

وی افزود: برخی باندها و مافیا در حوزه توزیع کتاب وجود دارد که تنها کتاب‌های خاص را پخش می‌کند. این مسئله هیچ ارتباط منطقی با خود اثر و توانمندی‌های ن ندارد و تنها بر اساس روابطی که در حوزه توزیع کتاب به وجود آمده است ، پخش می‌شود.

این نویسنده با اشاره به افت شدید نشر کتاب بیان کرد: در کنار مافیایی که در حوزه پخش و توزیع کتاب وجود دارد،‌ افت شدیدی در زمینه نشر مشاهده می‌شود. توزیع کتاب در سال‌های اخیر نامناسب بوده است و به دنبال آن میزان تولید کتاب کاهش یافته است.

پارسی نژاد تصریح کرد: بسیاری از ناشران توانایی توزیع و پرداخت حق‌الزحمه مولفان خود را ندارند. کاهش بودجه فرهنگی لطمات زیادی به جامعه ادبی و مردم وارد کرد.

هنگامی که بودجه‌ای برای فرهنگ و ادب اختصاص داده نمی‌شود به طور کلی رکود مخربی در زمینه ادبیات روی می‌دهد. این رکود، ایستایی ادبیات کشورمان را به دنبال دارد و تبعات منفی این مسئله متوجه جامعه خواهد شد. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار