هلاکت صدها مزدور سعودی در استان مأرب یمن

به دنبال شلیک موشک به پادگان تداوین در شرق استان مأرب، صدها نفر از جمله فرماندهان نظامی عربستان و مزدوران عرب و بیگانه این کشور به هلاکت رسیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط؛ منابع نظامی و میدانی یمن اعلام کردند: میان حمله باب المندب و هدف قرار دادن پادگان تداوین در شرق استان مأرب یمن، که مقر فرماندهی مرکزی نیروهای ائتلاف سعودی است، چهار روز فاصله بود، که این حمله آنچه را عربستان طی یک ماه برنامه ریزی کرده بود، ناکام گذاشت.
 
یک منبع نظامی در این خصوص گفت: بر اثر شلیک موشک توچکا به دست نیروهای پشتیبانی موشکی به پادگان تداوین، 184 نفر از جمله فرماندهان نظامی سعودی و مزدوران عرب و بیگانه به هلاکت رسیدند و خسارت های مالی سنگینی به آنها وارد شد.

این منبع افزود: سرهنگ مسفر المقرن، از فرماندهان سعودی در این حمله، زخمی شد و دو هواپیمای آپاچی و یک سامانه موشک های آمریکایی پاتریوت نیز منهدم شدند.
 
پادگان تداوین، مرکز فرماندهی محرمانه نیروهای طرفدار "عبدربه منصور هادی،" رئیس جمهور فراری یمن، و ریاض است. در این پایگاه فرماندهان نظامی عربستان و برخی کشورهای خلیج فارس به علاوه برخی کارشناسان عرب در آن مستقر بودند و فرماندهان یمنی در آن حضور نداشتند. از این پادگان به عنوان آشیانه هواپیماهای آپاچی استفاده می‌شد. ارتش یمن طی درگیری هایی که در شهر مأرب رخ داد، دو بار این پادگان را با موشک های کاتیوشا هدف قرار داد.
 
هدف قرار دادن تداوین همزمان با پرتاب موشک بالستیک قاهر1 به سمت مقر نظامیان سعودی و مزدوران آنها در منطقه خباش نجران صورت گرفت. 
سرتیپ "شرف لقمان،" سخنگوی وزارت دفاع یمن، عربستان و مزدوران آن را به ادامه نقض آتش بس متهم کرد.
 
لقمان در گفتگو با خبرگزاری یمن (سبأ) تصریح کرد، واکنش ها در مأرب محدود بود، تا قبایل این کشور که فریب خورده بودند بتوانند از خطوط مقدم عقب نشینی کنند. فرماندهان و مزدوران متجاوزان از اعضای قبایل مأرب به عنوان سپرهای انسانی استفاده می‌کردند.
 
به گفته وی، صحنه عملیات برای ارتش و گروه های مردمی هنوز باز است تا آنها بتوانند از خاک یمن دفاع و طرح های نظام سعودی را خنثی کنند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۴
بابا دس مریزاد چه میکنن این یمنیا
آخرین اخبار