مشهد؛

حضور پرشور در انتخابات از قدرت نمایی های ایران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی انتخابات هفتم اسفند امسال را جلوه گاه وحدت، قدرت ملی و انسجام ملت ایران دانست و حضور پر شور مردم را قدرت نمایی ایران در منطقه و جهان خواند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی انتخابات امسال را جلوه گاه وحدت، قدرت ملی و انسجام ملت ایران دانست و گفت: با توجه به شرایط فعلی حاکم بر منطقه و جهان، حضور پرشور در انتخابات از قدرت نمایی های ملت ایران است.

سید محسن صادقی بر لزوم ایجاد فضای انتخابات قانونی، سالم و پر نشاط تاکید کرد و گفت: باید تلاش شود تا همه چهره های علاقه مند خدمت در صحنه رقابت حاضر شوند.

صادقی از برگزاری تمامی فعالیت های انتخاباتی در چارچوب قوانین خبر داد و تصریح کرد: باید تلاش کنیم در عرصه انتخابات، رقابت را برای انتخاب فرد صالح تر و رفاقت را برای ایجاد همدلی و همزبانی داشته باشیم.

وی گفت: برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که تعداد نمایندگان این استان در آن شش نفر است یک حوزه انتخابیه اصلی و 27 حوزه در شهرستان ها و در 42 بخش در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز در 12 حوزه انتخابیه اصلی و 61 حوزه فرعی این استان برگزار خواهد شد و تعداد نمایندگان آن در مجلس شورای اسلامی 18 نفر است.

صادقی با بیان اینکه استان خراسان رضوی شش میلیون و 130 هزار نفر جمعیت دارد تشریح کرد: چهار میلیون و 260 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از بین آنها نیز 268 هزار و 205 نفر رای اولی محسوب می شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی افزود: 130 هزار و 884 رای اولی دختر و 137 هزار و 321 رای اولی پسر در استان خراسان رضوی وجود دارد.

وی از برخورد با تبلیغات زودهنگام نامزدهای احتمالی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری خبر داد و تصریح کرد: درکمیته ای تبلیغات زود هنگام رصد و با متخلفان برخورد قانونی می شود و حضور مدیران دولتی در برنامه های تبلیغاتی نامزدها و استفاده از هرگونه ابزار و وسایل دولتی بر له یا علیه نامزدها ممنوع است.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.