حفظ هویت و تجارت دو رکن اصلی مقوله لباس است

بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اهمیت مقوله لباس در همه جوامع بیان داشت: هویت و تجارت دو رکن اصلی مقوله لباس است و سایر موارد در ذیل این دو تعریف می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور؛ جلسه بررسی همکاری و مشارکت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در محل این سازمان و با حضور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس معاون صنایع دستی سازمان، مدیران کل و کارشناسان دو مجموعه برگزار شد.

در ابتدای جلسه ترکمان مدیر کل سازمان با اشاره به ظرفیت‌ها و توان و امکانات گسترده موجود گزارشی از فعالیت‌ها را ارائه نمود.
 
در ادامه خانم توحدی مشاور سازمان از موفقیت‌های به دست آمده از همکاری‌های مشترک در جهت معرفی موسسات طراحی پارچه سنتی و ایجاد ارتباط بین آنان و طراحان لباس اشاره و بیان داشت که استمرار هدفمند این فعالیت‌ها قطعاً در پیشرفت اهداف مد و لباس اسلامی و ایرانی موثر خواهد بود.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور بیان داشت: هم اکنون کارگروه ساماندهی مد و لباس تلاش دارد با ایجاد نگرش منطقی و ایجاد توجه به اهمیت مقوله مد و لباس از همه ظرفیت‌های موجود برای رشد و اعتلای مسأله مهم مد و لباس استفاده نماید. بر این اساس فعالیت‌های مختلف و گوناگون وجود دارد که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی می‌تواند نقش مهم و ارزشمندی ایفا نماید.

قبادی با اشاره به اهمیت جایگاه صنایع دستی در کشور از آمادگی کارگروه برای توسعه مشارکت‌ها و همکاری‌های مشترک خبر داد.

در ادامه جلسه بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به جایگاه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و ضرورت همیاری و همکاری‌های بیشتر به اهمیت لباس و تاریخ دیرینه آن در کشور، هویت را یکی از ارکان مهم لباس در جامعه بر شمرد و اعتنا به لباس را توجه به هویت اصیل ایرانی دانست. او با اشاره به فاکتورهای مختلف این حوزه بیان داشت: تجارت و اقتصاد این بخش دارای اهمیت بسیار بالایی است.

او با اشاره به توانمندی‌های حوزه تحت مسئولیت خود از کاربردی سازی پارچه های سنتی، نمایش ظرفیت های موجود به طراحان، نگاه به لباس اقوام، تاریخ و ظرفیت ملحقات ایرانی اسلامی بعنوان موضوعاتی در همکاریهای مشترک یاد کرد. 

در پایان نیز مقرر شد کمیته ای مشترک با حضور کارشناسان دو مجموعه زمینه تدوین و انعقاد تفاهم نامه همکاری های مشترک را فراهم سازد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.