ساری؛

پایش مصرف سموم کشاورزی با استقرار سامانه مانیتورینگ

سامانه مانیتورینگ سموم نباتی اطلاعات را به صورت لحظه ای در پایگاه داده نگهداری می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد ‌کشاورزی مازندران گفت: سازمان حفظ نباتات کشور در راستای ماموریت های سازمانی خود و به منظور ساماندهی واردات، تولید، توزیع و مصرف سموم نباتی، کار مطالعه، طراحی، ساخت و استقرار سامانه مانیتورینگ سموم نباتی را در دستور کار قرار داده است.

عبدالرحمن زاغی افزود: ایجاد پایگاه داده که تمامی اطلاعات مربوط به سموم نباتی و وضعیت مصرف را رصد می کند، جلوگیری از مصارف غیر صحیح سم با کنترل فرآیند توزیع، پیشگیری توزیع سموم غیر مجاز و معیوب و یا قاچاق سم از اهداف مانیتورینگ است.

به گفته وی این سامانه از فناوری ساخت در بستر اینترنت بهره مند است تا از این طریق بتوان اطلاعات مورد نیاز را در سطح کشور و به صورت لحظه ای در پایگاه داده متمرکز و نگهداری کرد .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد ‌کشاورزی مازندران با بیان اینکه تنوع کاربران این سامانه از سطح مدیران و کارشناسان سازمان حفظ نباتات کشور تا فروشگاه های سم در سطح کشور گسترده است گفت: جامعیت و سهولت کاربری از ویژگی های سامانه مانیتورینگ سموم نباتی است.

زاغی افزود: در پایگاه داده متمرکز، اطلاعات به هنگام شده از واردات، تولید، توزیع و مصرف سم ثبت و نگهداری می شود و می توان آمار دقیق از موجودی و مصرف سم در همه جای کشور را بصورت تجمیعی و ریز ارایه داد و اطلاعات صدور مجوز واردات سم و مواد تکنیکال و ترخیص آن را ثبت و کنترل و اطلاعات نسخه های گیاه پزشکی صادر شده در همه جای کشور را ثبت و نگهداری و مصرف را بر اساس آن کنترل کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام /ت

برچسب ها: پایش ، مصرف ، سموم ، کشاورزی ، استقرار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.