وزیر نیرو:

تبدیل موسسه پژوهش آب با پژوهشگاه نیرو به یک مدیریت تحقیقاتی/ تخصیص سرمایه در پژوهش و فناوری به طور جد دنبال شود

وزیر نیرو با اشاره به اینکه تمامی مشکلات به وجود آمده در جامه از طریق پژوهش وفناوری برطرف می‌شود گفت: بایستی در این زمینه اعتبارات تخصیص داده شود.

تلفنی***** ادغام موسسه پژوهش آب با پژوهشگاه نیرو/ تخصیص سرمایه در پژوهش و فناوری به طور جد دنبال شودبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید چیت‌چیان در جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو با اشاره به اینکه تمامی مسائل و مشکلات کشور با تقویت علم و پژوهش و فناوری برطرف می‌شود، گفت: در 15 سال گذشته کشور ما دچار خشکسالی بوده بنابراین پرداختن به مسائل فناوری میتوان گره از مشکلات به وجود آمده را گشود.

وی تصریح کرد: نباید تصور بر این باشد که وظیفه وزارت نیرو تنها رساندن آب و برق به مشترکین باشد که در قبال آن پولی را از مردم دریافت نماید بایستی به کار تحقیقات و فناوری توجه اساسی شود.

وزیر نیرو افزود: اگر اعتبار لازم به بخش تحقیقات و فناوری تخصیص داده شود به طور یقین بسیاری از مسائل و مشکلات کشور برطرف می‌شود.

وی اشاره کرد زمانی که بیشترین منابع مالی و اعتبارات در کشور وجود دارد بایستی صرف تحقیقات و فناوری شود این سخن تنها شعار نیست یا گرایش خاص وزارت نیرو نمی‌باشد بلکه در حقیقت جذب سرمایه‌گذاری می‌تواند زمینه ارتقای طرح‌های کلیدی را به دنبال داشته باشد.

وزیر نیرو یادآور شد: امر تحقیقات و فناوری نباید در آخرین مرحله باشد بایستی سرمایه‌گذاری بیشتری در این راستا صورت گرفته تا از بسیاری از هزینه‌های گزاف در اجرای پروژه‌ها کاسته شود.

چیت‌چیان با اشاره به اینکه مدیران در همه بخش‌ها از جمله ستاد وزارت نیرو تصمیمی که می‌گیرند باید آن را اجرا نمایند کسانی که مصوبات تصویبی را به اجرا نگذارند باید با آنها برخورد شود چرا که مدیران شرکت‌های زیرمجموعه باید خود را با سیاست‌های به وجود آمده خود را تطبیق دهند.

وی ادامه داد: نقطه شروع تحقیقات برطرف کردن نیازهای صنعت است مدیران ما در همه رده‌ها باید مشکلات و چالش‌ها را بررسی و آنها را گزارش دهند در حال حاضر صنعت برق بیش از 4 هزار و 500 میلیارد تومان از مشترکین طلب دارد که باید به کمک علم و فناوری و تخصیص اعتبار بهینه این مشکل برطرف شود.

چیت‌چیان ادامه داد: پژوهش و فناوری تنها کار پژوهشگر نیست مدیران سازمان نیزدر این پژوهش و فناوری دخیل هستند بایستی در اجرای تمامی طرح‌ها و پروژه‌ها با هم متفق‌القول باشند.

وزیرنیرو تأکید کرد: نقش موسسه تحقیقات آب و پژوهشگاه نیرو یکسان بوده و باید به یک مدیریت تحقیقاتی تبدیل شود چرا که این دو موسسه نیازهای صنعت را به خوبی می‌شناسند.

چیت چیان افزود: گاهی بر اثر آینده‌نگری پیش‌بینی نیازهای آینده پایه تحقیق و فناوری است. پژوهش آب و برق تنها درحوزه مهندسی نیست نظام‌های علمی، منابع انسانی، رفتاری، اقتصاد، رشته‌های مالی، حقوق همه اینها دخیل هستند باید نگاه واقعی به مسائل پیش رو داشته باشیم.

وزیر نیرو در پایان گفت: در سال‌های پیش رو شاهد جهش در امر تحقیقات و فناوری بوده‌ایم و وزارت نیرو در صنعت آب و برق پیشقدم شده است. در سال‌های گذشته وزارت نیرو به مسائل پژوهش و فناوری توجه بیشتری کرده و نباید به گذشته افتخار کرد بلکه نگاه‌ها به کوشش‌های آینده معطوف شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار