دبیر جشنواره سینما حقیقت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سخت‌گیری در انتخاب، موجب ارتقای کیفی آثار شد

هیئت انتخاب آثار نهمین جشنواره سینماحقیقت، با سخت‌گیری موجب ارتقای سطح کیفی آثار شدند.

مهدی طباطبایی‌نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و دبیر نهمین جشنواره «سینما حقیقت» در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص سطح کیفی آثار جشنواره مستند «سینما حقیقت» امسال اظهار داشت: کیفیت آثار جشنواره مستند حقیقت بسیار بهتر از سال‌های گذشته بود. هم در بخش ملی و هم در بخش بین‌الملل آثار از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار بودند. ضمن اینکه مردم و علاقه‌مندان این جشنواره نیز استقبال پرشوری را داشتند.

وی در ادامه بیان کرد: امسال هیئت انتخاب جشنواره مستند با سخت‌گیری بیشتری آثار را انتخاب کردند و همین سخت‌گیری در انتخاب آثار موجب بالا رفتن سطح کیفی جشنواره شد.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به حضور فیلمسازان آثار خارجی در جشنواره مستند حقیقت عنوان کرد: در بخش بین‌الملل جشنواره دوستان ما در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تلاش کردند تا بهترین آثار سال 2014 و 2015 جهان را انتخاب کنند تا در جشنواره حضور داشته باشند. انتخاب آثار بخش بین‌الملل نیز به روش بخش ملی بوده است.

دبیر جشنواره مستند حقیقت با اشاره به آثار خوب جشنواره نهم حقیقت و حضور یوسف حاتمی‌کیا گفت: جشنواره امسال بسیار متفاوت و با شکوه بود. فیلم‌ها از کیفیت بالا و موضوعات خوب برخوردار بودند. به عنوان مثال فیلم «چشم جنگ» که ساخته یوسف حاتمی‌کیا در خصوص عکاسی جنگ آقای صادقی بود، تلاش ارزشمندی در جهت بازآفرینی عکس‌ها انجام داده بود.

وی در خصوص حضور فیلم‌های مستند در جشنواره فیلم فجر گفت: به جشنواره فیلم فجر امسال، 80 اثر مستند در بخش مستند ارسال شده است و این رویداد فرهنگی فرصت خوبی برای اکران فیلم‌های مستند است. آقای رزاق‌کریمی هم در این زمینه تلاش ارزشمندی انجام می‌دهند. مدت فیلم‌های مستند حاضر در جشنواره باید 70 دقیقه بالاتر باشد.

طباطبایی‌نژاد همچنین اظهار داشت: سینمای مستند فضای عرضه جدیدی را تجربه کرده است و فجر می‌تواند کمک کند که فیلم‌های مستند و اکران آنها جدی‌تر گرفته شود و مخاطبان ما به سینما بروند تا فیلم مستند تماشا کنند.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در خصوص نظر داوران جشنواره بیان کرد: داوران از مجموع فیلم‌ها راضی بودند و چون کیفیت آثار جشنواره نزدیک به هم بود، داوری آنها سخت بود؛ چون انتخاب آنها به خوبی انجام شده بود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار