وقتی که با نقش و رنگ «میان عقل و جنون تاب می‌خوری»

نمایشگاه نقاشی مهنوش مشیری این روزها در گالری هنر میزبان هنردوستان است.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تهران شهر شلوغی است. شهر رفت و آمد. شهر آدم‌هایی که هر صبح شتاب دارند برای رسیدن به محل کار و عصرها خسته از کار روزانه آماده رفتن به منزل و استراحت کردن هستند. این صبح سرکار رفتن‌ها و بازگشت عصرگاهی به منزل برنامه زندگی خیلی از ماست. در میان همه این آمد و شدها و سرعت و حرکت و زندگی ماشینی، می‌شود لختی از این فضا دور شد و به بهانه‌ای زیبا و فرصتی یافت برای آرامش و گشت زدن در دنیای هنر.

نگارخانه‌های شهر و گالری‌های کوچک و بزرگ که معمولاً هر جمعه در سطح شهر افتتاح می‌شوند فضایی مناسب دارند برای همین فراغت از غوغای روزانه.

خوشبختانه هر سوی شهر را هم که می‌بینی، پر از نگارخانه است. در یکی از محله‌های پررفت و آمد تهران یعنی خیابان جلفا بالاتر از سیدخندان، گالری هنر در گوشه‌ای دنج نزدیک فرهنگسرای ارسباران این روزها میزبان آثار نقاشی مهنوش مشیری است.

مهنوش مشیری هنرمند این نمایشگاه سال‌هاست که در زندگی حرفه‌ای خود به عنوان مدیر هنری، گرافیست، تصویرگر، طراح و مؤلف و استاد در زمینه هنرهای تجسمی فعالیت کرده است.

آنچه در شرح این نمایشگاه از زبان مشیری بیان شده است، به قرار زیر است: «هنگامی که چشم، صداهای دور و نزدیک را زمزمه کرد! گوش، طعم مزه‌ها را چشید! بوی رنگ‌ها، از لامسه گریخت! و چشایی، گرمای یخ و برودت آتش را نظاره کرد و ...

«من در میان عقل و جنون تاب می‌خورم» عنوان نمایشگاه مهنوش مشیری است که اتفاقاً همین عنوان، نام یکی از تابلوهای نقاشی مشیری که در آن بیشتر از رنگ‌های گرم بهره برده و کمی که دقیق‌تر باشی، می‌بینی حالت تاب خوردن در میان فیگورهای نقاشی مشهود است.

سبک منحصر به فرد مشیری در ارائه آثار از جمله تصاویری که به تصویرسازی کتاب‌ها شباهت‌ دارد و یا خط‌هایی که با رنگ سیاه که در عین بی‌نظمی نمایانگر نظم شخصی است، از ویژگی‌های این نمایشگاه است.

آثار این نمایشگاه عموماً در ابعاد بزرگ کار شده است و عناوینی مثل «چهل درویش و یک حکیم»، «مهمانی خانم سفیر» و ... در کنار تابلوها به چشم می‌خورد.

علاقه‌مندان به هنر نقاشی می‌توانند تا 15 دی ماه هر روز بجز جمعه‌ها از ساعت 14 الی 18 از این نمایشگاه بازدید کنند. گالری هنر واقع در سیدخندان، خیابان، خیابان جلفا جنب فرهنگسرای ارسباران واقع است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار