افتتاح اولین نمایشگاه در گالری بیژن بیرنگ

نمایشگاه نقاشی هنرمندان معاصر ایران، در گالری بیرنگ میزبان هنردوستان است.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روز‌ها هر گوشه شهر را که نگاه کنی، خوشبختانه پر است از مراکز فرهنگی و هنری. اماکنی با رنگ و لعاب هنر که هر کدام طرفداران خاص خود را دارد و هر روز و اگر اغراق نکرده نباشیم، دست کم آخر هفته‌ها پر می‌شود از علاقه‌مندان هنری.

حالا هر شاخه‌ای را که در نظر بگیری از سینما و تئاتر گرفته تا موسیقی و هنر‌های تجسمی، محلی را به خود اختصاص داده و آماده است برای میزبانی میهمانانی که دل‌شان می‌خواهد، درگیر و دار زندگی روزمره ساعاتی را با دنیای هنر سپری کنند.

هنر‌های تجسمی از آن دسته هنر‌هایی است که شاید به اندازه سایر حوزه‌های پر زرق و برق هنر، مثل تئاتر و سینما مورد توجه نباشد؛ اما از حق که نگذریم طرفداران حرفه‌ای و متخصصی دارد. آنانی که یا رشته تحصیلی‌شان مرتبط با این شاخه است و یا به صورت تجربی وارد این حیطه شدند و سال‌هاست که با آن خو گرفته‌اند.

نگارخانه‌ها و گالری‌های کوچک و بزرگ در شرق و شمال و غرب و جنوب پایتخت، از همان مقاصد فرهنگی است که هر جمعه مسافران زیادی را به سوی خود می‌کشاند و با افتتاحیه نمایشگاه‌‌های مختلف میزبان علاقه‌مندان می‌شود.

نمایشگاه‌هایی با مدیاهای مختلف مثل عکس و نقاشی و مجسمه و چیدمان و هزار مدیای دیگر و یا نمایش آثار هنرمندان تازه کار در کنار پیشکسوتان و اساتید این عرصه که دیدن کارهایشان حتماً خالی از لطف نبوده و بسیار هم جذاب است.

در این میان افتتاح یک گالری آن هم زمانی که بدانی گالری‌دار صاحب کارنامه درخشانی بوده و تاکنون دست به هر کاری که زده، موفق از آن بیرون آمده، تو را ترغیب می‌کند که به آن جا رفته و گالری و آثار به نمایش در‌آمده در آن را تماشا کنی.

گالری بیژن بیرنگ که این روز‌ها نام آن را در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های هنری و فرهنگی بسیار شنیده‌ایم، دیروز افتتاح شد.

خیابان ظفر، بین مدرس و آفریقا شماره 251 ؛ یعنی همان گالری بیژن بیرنگ دیروز در عصر‌گاه آدینه با حضور بسیاری از مخاطبان هنر، هنرمندان و هنر‌دوستان آغاز به کار کرد و اولین نمایشگاه آن «نقاشی هنرمندان معاصر ایران» بود که آثار بزرگانی چون مهرداد خطایی، مصطفی دره‌باغی، حسینعلی ذابحی، کوروش شیشه‌گران، معصومه مظفری، منوچهر معتبر و نصرت‌الله مسلمیان را به نمایش در آ‌ورد.

وارد ساختمان گالری که می‌شوی، طبقه اول جایی است که تابلو‌های بزرگ و کوچک آویزان شده بر دیوار نظر مخاطبان را جلب می‌کند و حضور خود بیرنگ در میان بازدید‌کننده‌ها نشان از اهمیت وی به عنوان گالری‌دار به این حرفه دارد. نقاشی‌های هنرمندان هر یک با تکنیکی مختلف و سبکی مجزا اجرا شده، به نحوی که آبستره، ذهنی و گاهی رئال همه و همه را در این نمایشگاه می‌توان مشاهده کرد.

پیشنهاد فرهنگی ما این است که اگر اهل هنر و نقاشی هستید، تا 21 دی ماه حتی یک روز به گالری بیرنگ بروید و از نمایشگاه بازدید کنید.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار