جادوی «یاتو» در گالری سبحان

نمایشگاه گروهی «یاتو» امروز در گالری سبحان افتتاح می‌شود.

حمید طلوعی‌فرد هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: «یاتو» عنوان نمایشگاه گروهی است که 19 هنرمند در آن به ارائه آثارشان پرداخته‌اند.

وی افزود: هنرمندان این نمایشگاه همگی گرافیست بوده و با موضوع نقوش سنتی و کهن ایران خلق اثر کرده‌اند. بعضی هنرمندان با نگاهی مدرن تغییرات رنگی و فرمی را در سبک‌های سنتی تلفیق نموده و بعضی دیگر موجودات خیالی را به تصویر کشیده‌اند.

طلوعی‌فرد ادامه داد: تکنیک آثار میکس مدیا و بعضا خوشنویسی و فرم‌نویسی بوده و همه تابلو‌ها در سال جاری کشیده شده‌اند.

وی تصریح کرد: هرنفر در این نمایشگاه بین یک الی دو اثر را ارائه کرده و بعضی هنرمندان با سوژه قرار دادن اسطوره‌های ایرانی، بازنگری به شخصیت‌ها داشته و آنها را دوباره کشیده‌اند.

در بخشی از بیانیه نمایشگاه «یاتو» چنین آمده است: «وطن از آنجا مفهوم پیدا می‌کند که کانون «یادگارها» است؛ و گرنه خاکی بیش نیست و یادگاری‌ها حاصل کوشش انسانی‌اند. ایران یعنی دستاوردهای انسانیش از گذشته‌های دور تا امروز».

نقاشی از دیر باز اولین راه تکلم آدمی بوده و در طول سالیان دراز راهی برای گفتگو پلی بوده از گذشته تا به امروز که توسط هنرمندان هر زمان خلق شده است.

در این بین نقوشی فراتر از زمان،مکان و گاهاً فرازمینی و شاید خیالی بسیار به چشم میخورد که داستان از همین جا شکل دیگری به نام افسون و جادو به خود می‌گیرد.

گفتنی است؛ «یاتو» امروز ساعت 16 در گالری سبحان واقع در بزرگراه صدر، خروجی کامرانیه، بعد از زیرگذر صدر، خیابان عباسی، کوچه پیشتاز پلاک 4 افتتاح خواهد شد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار