گشتی در نگارخانه بهزاد

دو نمایشگاه نقاشی با سبک‌ها و تکنیک‌های مختلف در نگارخانه بهزاد برپا شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حتما برای شما هم پیش آمده که وقتی بخواهید یک برنامه مشخص را در زندگی شخصی‌تان پیاده کنید با خود می‌گویید «از شنبه انجامش می‌دهم».

مثلا ثبت‌نام در یک کلاس ورزشی، شروع درس خواندن برای روز امتحان، رژیم غذایی و یا هر چیز دیگری را معمولا تصمیم می‌گیریم، از روز آغاز هفته انجام دهیم و عملی کنیم.

حالا در نظر بگیرید این تصمیم تازه بخواهد در حوزه هنر اتفاق بیفتد. مثلا اجرای یک تابلوی نقاشی یا مطالعه کتاب‌های تاریخ هنر و هر آنچه که مرتبط با هنر باشد را موکول می‌کنیم به شنبه که اتفاقا در این روز هر هفته در یکی از نگارخانه‌های شهر افتتاحیه نمایشگاه‌های هنری واقع است.

اگر خاطرتان باشد، تقریبا هر هفته شنبه‌ها، سری به نگارخانه بهزاد می‌زنیم و با هم نمایشگاه‌های برگزار شده در آن را از دیده می‌گذرانیم.

این بار هم مثل هفته‌های گذشته به سراغ نگارخانه بهزاد رفتیم که دو نمایشگاه نقاشی در آن افتتاح شده است.

سالن بزرگ نگارخانه میزبان نقاشی‌های راحله صافی است که سال‌هاست، نقاشی می‌کشد و در تکنیک آبرنگ‌ صاحب سبک است.

نقاشی‌های وی در این نمایشگاه که با عنوان «حس‌شیشه‌ای» برگزار شده، بیشتر به سبک رئال کار شده اما در بعضی تابلوها دیده‌ می‌شود که هنرمند سعی در مفهومی کردن آثار به آبستره و ذهنی نزدیک شده است.

آبرنگ و اکریلیک، تکنیک‌ اجرای حدود 50 تابلویی است که این هنرمند در پنجمین نمایشگاه انفرادی‌اش ارائه کرده است.

سالن دیگر نگارخانه، دیروز محل افتتاح نمایشگاه نقاشی مینو رضاخانی بود.

تکنیک‌ کاری رضاخانی نیز منحصر به خود اوست و بیشتر آثارش با رنگ روغن و اکریلیک اجرا شده است که سبک کارهایش نیز امپرسیونیسم و انتزاعی است.

این هنرمند با توجه ویژه به ایجاد بافت روی بوم کارهایش را از تخت بودن و دو بعدی بودن دور ساخته و به شیوه‌ای تازه، کارش را ارائه کرده است.

با توجه به اینکه این چهارمین نمایشگاه انفرادی رضاخانی است، این هنرمند این بار برخلاف نمایشگاه‌های قبلی که بیشتر با تکنیک پاشیدن رنگ روی بوم اجرا شده بود، به سراغ قلمو رفته و از این حیث آثارش با نمایشگاه‌های قبلی متفاوت است.

گفتنی است؛ برای بازدید از این دو نمایشگاه می‌توانید تا 10 دی به نگارخانه بهزاد واقع در بلوار کشاورز، نبش 16 متری آذر بروید و ساعتی را با هنر سپری کنید.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار