سید هادی خامنه‌ای در نشست هم‌اندیشی اصلاح طلبان؛

ممیزان باید به نظرات مقام معظم رهبری توجه کنند

دبیر کل مجمع دبیر کل مجمع نیروهای خط امام(ره) ممیزان را به توجه به نظرات مقام معظم رهبری مبنی حق الناس بودن رای مردم دعوت کرد.

ممیزان باید به نظرات مقام معظم رهبری مبنی بر حق الناس بودن را مردم توجه کنندبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید هادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروی‌های خط امام عصر امروز  پنجشنبه (3 دیماه) در جلسه هم اندیشی اصلاح طلبان که با عنوان "خانه‌ای برای ملت" در کانون توحید تهران برگزار شد، اظهار داشت: اخلاق عدالت و آزادی گفتمان جدیدی که آن را پیشنهاد می‌کنیم این گفتمان هم استراتژیک و هم تاکتیکی. 

وی افزود: سه مفهوم فوق وابسته به مهم بوده که می‌توانند پایه ثبات، پیشرفت و کمال در هر جامعه‌ای باشند به شرطی که هیچ کدام از مفاهیم قربانی دیگری نشود و تحقق توامان هر سه مفهوم هدف ما باشد. 

هادی خامنه‌ای با بیان اینکه سه مفهوم مطرح شده روی یکدیگر اثرگذار هستند، گفت: تحقق عدالت زمینه‌ساز اعتلای اخلاق و بست آزادی در جامعه است، بسیاری از بی‌اخلاقی‌های موجود در جامعه ریشه در مناسبات ناعادلانه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دارد چنانچه با سقوط اخلاق در جامعه تداوم بخش وضعیت ناعادلانه خواهد بود. 

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام ادامه داد: ویژگی جامعه دینی آن است که تحقق جامعه آزاد وعادلانه به عنوان یک هدف واحد و همزمان مورد تاکید باشد، همه ما شاهد بودیم که چگونه در دولت ۸ ساله که در پی آن بودند که با زیر پا گذاشتن بدیهیات اخلاقی، عدالت را به خیال خود محقق سازند و دست غارتگران را از بیت‌المال کوتاه کنند و اما نتیجه چیز دیگری شد به گونه‌ای که هم بزرگ‌ترین مفاسد اقتصادی در تاریخ کشور به وقوع پیوست. 

هادی خامنه‌ای تاکید کرد: با بی‌اخلاقی نه تنها نمی‌توان به عدالت دست یافت بلکه رویه‌هایی از این دست گستره بی‌عدالتی را وسیع‌تر می‌کند. 

وی با تاکید بر اینکه اصلاحات نه یک هدف بلکه وسیله است، گفت: اصلاح طلبان بر این عقیده‌اند که از مفاهیمی همچون اخلاق، عدالت و آزادی و از طریق فعالیت‌های اصلاح طلبانه مستمر باید پاسداری کنند تا به اهداف انقلابی و اسلامی واقعی برسند، بدون تردید دستیابی به اصلی‌ترین اهداف انقلاب اسلامی جز اهداف انبیاء الهی بوده که‌‌ همان کرامت انسانی است. 

دبیر کل مجمع دبیر کل مجمع نیروهای خط امام با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) در همه مقاطع به دنبال اعتلای عزت ملی و کرامت آحاد ملت بودند، تصریح کرد: شعارهای انقلاب اسلامی در غایت مفهوم عزت و کرامت را به همراه داشتند. 

استقلال نماد عدم وابستگی و سربلندی در میان ملل جهان و آزادی به عنوان نفی استبداد و حفظ کرامت انسانی و دخالت مستقیم مردم در تعیین سرنوشت خود و دوری از هر گونه قیم پروری با توجه به ارزش‌های دینی و اسلامی است. 

وی ادامه داد: فرقی نمی‌کند که کرامت ملت چه از طریق دخالت خارجی، استبداد و یا سلب آزادی‌های مشروح تهدید شود. 

هادی خامنه‌ای با بیان اینکه میان حق و تکلیف یک معادله برابر وجود دارد تاکید کرد: هیچ کسی بدون دلیل نمی‌تواند حدی بیشتر از دیگران داشته باشد و وزن هیچ کس در جامعه بر دیگری قالب نیست. 

وی در ادامه با عنوان این مطلب که برای اجرای عدالت ابتدا باید دروغ را کنار گذاشت تصریح کرد: دروغ مادر همه جرائم و گناه‌هاست. عدالت باید در سیاست، رای و امتیازات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و از جمله در انتخابات آینده رعایت شود، باید روی حق‌الناس بودن رای که از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده است، توجه کرد. 

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام در همین باره افزود طبیعتا آمدن روی صندوق‌های رای با تامین خواسته‌های انتخاب کنندگان لازم دارد تا افراد مورد نظر آن‌ها حق ورود به انتخابات داشته باشند، بنابراین ممیزی‌ها شکل دیگری به خود خواهند گرفت. من این توصیه را ممیزان دارم به نظرات مقام معظم رهبری توجه کنند. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار