ارائه آموزش به 250 دیپلمات ایرانی برای توسعه علم و فناوری

معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری گفت: به 250 دیپلمات ایرانی برای توسعه علم و فناوری آموزش داده می‌شود.

علی مرتضی بی‌رنگ معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: سال گذشته سندی بین وزارت امور خارجه و معاونت علمی و فناوری در خصوص توسعه علم و فناوری بین سفرا و دیپلمات های ایرانی برای همکاری‌های علمی و فناوری منعقد شد که در این سند به 250 دیپلمات برای توسعه علم و فناوری آموزش داده می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: در کشور در خصوص مدل بهره مندی از ظرفیت متخصصان ایرانی غیر مشکل داریم و تاکنون به خوبی نتوانسته‌ایم از این به صورت ارزشمند استفاه کنیم، این امر به رشد علمی و فناوری کشور کمک زیادی می‌کند.

بی رنگ بیان کرد: در بنیاد یک مکانیزم واقعی برای بچه‌های خارج کشور طراحی کرده‌ایم و جواب داده است که اگر بخواهند به کشورشان نفعی هرچند کوچک برسانند خیلی راحت این کار را انجام می‌دهند، در واقع وسیله‌ای هستیم برای آن دسته از متخصصین ایرانی غیر مقیم که می‌خواهند به پیشرفت علمی و فناوری کشور کمک کنند. 

معاون امور بین‌المللی و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: از اردیبهشت امسال دکتر ستاری بحث نظام وظیفه تخصصی را در بنیاد ملی نخبگان به متخصصین ایرانی غیر مقیم تعمیم دادند. به عنوان مثال یک فارغ‌التحصیل برجسته‌ای که در خارج از کشور داریم اگر بخواهیم به ایران برگردد به جای دوره نظام وظیفه یک دوره 45 روزه آموزشی می‌گذرانند و بعد از آن پروژه ای کاملا علمی و پژوهشی را بنیاد نخبگان نیروهای مسلح برایش تعریف می‌کنند. 

وی تاکید کرد: لزومی به حضور فیزیکی وجود ندارد و می‌تواند همزمان که به طور مثال دوره پسا دکترا را در دانشگاه صنعتی شریف می‌گذارنند آن پروژه را هم انجام و تحویل دهد و به عنوان دوره سربازی وی محسوب گردد. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 


برچسب ها: آموزش ، توسعه علم ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.