انتقال و توسعه فناوری با هدف حمایت از ساز و کارها و زیر ساختهای تبادل فناوری

مدیر کل دفتر تبادل فناوری معاونت علمی از انتقال و توسعه فناوری با هدف حمایت از ساز و کارها و زیر ساخت‌های تبادل فناوری خبر داد.

سید احمد رضا علائی طباطبایی مدیر کل دفتر تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دفتر تبادل فناوری بر پایه توسعه تعاملات با نهادهای بین المللی و ارتباطات دو جانبه با کشورها از انتقال و توسعه فناوری با محوریت ایجاد ساز و کار و زیر ساخت‌های تبادل فناوری مانند نمایشگاه‌های بین المللی فناوری و یا مراکز فناوری مشترک حمایت می‌کند. 

علائی طباطبایی تصریح کرد: نهادها و موسسات بین‌المللی متعددی برای توسعه همکاری میان کشورها در سطح دنیا وجود دارد که ظرفیت‌های گوناگونی برای همکاری افراد و موسسات از کشورهای مختلف حول موضوعات و روند جهانی از جمله موضوعات توسعه‌ای، زیست محیطی و اجتماعی ایجاد می‌نماید.

وی در ادامه تاکید کرد: به عنوان یکی از مصادیق همکاری با این سازمان‌ها می‌توان به همکاری معاونت علمی و فناوری با آنکتاد در تهیه گزارش وضعیت علم و فناوری و نوآوری کشور اشاره نمود که گزارش نهایی آن در اوایل سال 2016 منتشر شد. 

علایی طباطبایی عنوان کرد: این دفتر هم چنین با نهادها و مجامع معتبر بین‌المللی دیگر مانند بانک توسعه اسلامی، یونسکو، آکادمی علوم جهان اسلام نیز ارتباطات و تعاملات مشابهی دارد همچنین به عنوان یک اقدام جامع اخیرا کارایی و لزوم عضویت ایران در نهادهای مرتبط با حوزه علم و فناوری در بوته سنجش قرار گرفته که نتایج آن در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار