7 هزار میلیارد تومان عرضهٔ مبادلات فناوری توسط شرکت‌های دانش بنیان

مدیر کل دفتر تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ۷ هزار میلیارد تومان عرضه مبادلات فناوری توسط شرکت‌های دانش بنیان در یکی دو سال اخیر رقم خورده است.

اسماعیل قادری فر مدیر کل دفتر تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  با اشاره به اینکه آیا وضعیت موجود اقتصاد دانش بنیان با توجه به سند چشم انداز ۱۴۰۴ راضی کننده است یا خیر اظهار کرد: به نظر وضعیت راضی کننده نیست اما رو به رشد و امیدوار کننده است، هم اکنون ما بیش از دو هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان احراز صلاحیت شده داریم و بیش از ۷ هزار میلیارد تومان عرضهٔ مبادلات فناوری توسط شرکت‌های دانش بنیان در این یکی دو سال رقم خورده است. 

وی در ادامه افزود: اگرچه در برخی از بخش‌های اقتصادی کشور رکورد وجود دارد اما در حوزه فناوری‌های پیش رفته و حوزه کسب و کار فناورانه و اقتصاد دانش بنیان خوشبختانه ما نه تنها رکورد نداشتیم بلکه رقم افزایشی و تنوع ارائه محصولات و خدمات را داشتیم. 

قادری فر تاکید کرد: کشور زمانی می‌تواند به پایداری اقتصادی و پیشرفت اقتصادی برسد و در این مسیر گام بردارد که کسب و کار خود را مبتنی بر علم و فناوری قرار دهد. 

مدیر کل دفتر تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: امیدواریم تا پایان دههٔ ۹۰ بتوانیم تعداد شرکت‌های دانش بنیان و میزان فروش آن‌ها را به عنوان یک شاخص مهم درعرضهٔ مبادلات فناوری شاهد باشیم. 



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار