هفته پانزدهم سوپرلیگ بسکتبال

روزی به نام و یاد آیدین

رقابت‌های هفته پانزدهم سوپرلیگ بسکتبال ایران فردا همزمان با هشتمین سالگرد درگذشت آیدین نیکخواه بهرامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هفته پانزدهم سوپرلیگ بسکتبال ایران در حالی فردا، هفتم دی برگزار می‌شود که این روز مصادف با هشتمین سالگرد درگذشت آیدین نیکخواه بهرامی، بازیکن فقید تیم ملی بسکتبال ایران است. این هفته دیدار شهرداری اراک و شیمیدر تهران به دلیل وضعیت این دو تیم در جدول رده‌بندی، مهم‌ترین بازی به حساب می‌آید. 

دانشگاه آزاد – ثامن مشهد 
رونمایی از مهران حاتمی 
تیم بسکتبال دانشگاه آزاد تهران فردا در حکیمیه میزبان ثامن مشهد است. دیداری که پس از تغییر و تحولات در باشگاه ثامن مشهد قرار است با حضور مهران حاتمی روی نیمکت این تیم توام باشد. البته مهدی صاحبیان هنوز از ثامن نرفته و وضعیت وی برای همکاری با مشهدی‌ها به زودی مشخص می‌شود. آن سوی میدان دانشگاه آزاد که هفته پیش در دیداری جنجالی و پرحاشیه شیمیدر را در دیداری انتقامی شکست داد، حالا با روحیه‌ای مضاعف در پی کسب امتیازات کامل این دیدار است تا وضعیت خود را در جدول بهتر کند. 

پتروشیمی بندرامام -  آینده سازان میهن اصفهان 
در انتظار بازگشت یاغی!
دیدار تیم‌های بسکتبال پتروشیمی بندرامام و آینده‌سازان میهن اصفهان فردا در حالی برگزار می‌شود که پترو همچنان با اقتدار پیشاهنگ سوپرلیگ است. شاگردان مهران شاهین‌طبع هفته گذشته دوازدهمین شکست پیاپی شهرداری تبریز را در خانه این تیم رقم زدند تا همچنان یکه‌تاز سوپرلیگ باشند. آینده‌سازان اما همچنان با ترس از آینده مبهمی که دارند در بندر سالن اندیشه شهرک بعثت به مصاف صدرنشین می‌روند. بعید نیست با ادامه روند نزولی اصفهانی‌ها این تیم پس از بازی با پترو شرایط نامطلوب‌تری پیدا کند و جانشین نیروی زمینی در قعر جدول شود. باید منتظر ماند و دید آیا اسلاوکو با رابطه محسن صادق‌زاده، رئیس هیأت بسکتبال اصفهان در جمع اصفهانی‌ها ماندگار می‌شود یا شاگردان امید دادفرنیا، بازهم بدون «یاغی» به کار خود ادامه می‌دهند. 

شهرداری اراک – شیمیدر 
نبرد برای رتبه دوم جدول
شهرداری اراک هفته پیش در اوورتایم ثامن مشهد را از پیش‌رو برداشت تا با شکست نزدیک شیمیدر از دانشگاه آزاد، جای شاگردان جواد رحمتی‌پور را در رتبه دوم جدول بگیرد. حالا شیمیدری‌ها برای پس گرفتن جایگاه خود در جدول، باید شهرداری را در اراک از پیش رو بردارند. شاگردان محمد کسایی‌پور اما هفته به هفته بهتر از قبل ظاهر شدند و با روند صعودی خود و با توجه به بازی موثر اصغر کاردوست و حامد آفاق، حالا خود را یک مدعی اصلی نشان داده‌اند. فردا رویارویی آفاق با فرید اصلانی و سجاد مشایخی، همچنین رویارویی کاردوست با ترابی و جیسون هانیبال، صحنه‌های جالب توجهی را خلق می‌کند. 

شهرداری گرگان – شهرداری تبریز 
رکورددار باخت پیاپی در قلعه عقاب‌ها 
انگار تبریزی‌ها از باخت خسته نمی‌شوند. آن‌ها پس از هفته دوم، در 12 بازی متوالی مقابل حریفان خود شکست خوردند تا از حیث باخت پیاپی، رکورددار سوپرلیگ شوند. البته تبریزی‌ها به لطف شکست‌های متعدد نیروی زمینی و آینده‌سازان میهن اصفهان، هفته‌هاست از رتبه هشتم جدول تکان نخورده‌اند. شهرداری گرگان اما در سالن امام خمینی (ره) این شهر فقط به شیمیدر تهران باخته است و بقیه تیم‌های حاضر در سوپرلیگ چاره‌ای جز شکست در دژ گرگانی‌ها نداشتند. شهرداری‌چی‌های گرگان همچنان به دنبال بازیکن خارجی برای پست‌های یک و 2 خود هستند اما به نظر نمی‌رسد شاگردان محمدمهدی ایزدپناه، مقابل هم‌نام بحران زده تبریزی خود، مشکلی داشته باشند. 

نیروی زمینی – پالایش نفت آبادان
نفت به اردوگاه ارتش سری رسید
شاگردان محمدرضا اسلامی هرچند عنوان قعرنشین سوپرلیگ را یدک می‌کشند اما با نمایش مطلوبی که مقابل تیم‌های قدرتمند شیمیدر و شهرداری گرگان و شکست‎‌‎های نزدیکی که مقابل این 2 مدعی تجربه کردند، نشان دادند در ادامه حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. بدون شک جوانان نیروی زمینی که بسیاری از آن‌ها نخستین حضور خود را در سوپرلیگ پشت‌سر می‌گذارند، رفته رفته قواعد بازی در این رقابت‌ها را می‌آموزند و به نظر می‌رسد آن‌ها با کمی تمرکز بیشتر، از قعر جدول جدا می‌شوند. پالایش نفت اما پس از 2 هفته ناکامی، با شکست آینده‌‌سازان میهن اصفهان، موقتاً از بحران خارج شدند اما حماد سامری که خود جوان‌ترین سرمربی سوپرلیگ بسکتبال به شمار می‌آید، بهتر از هرکسی می‌داند بازی با تیم‌های جوان و پرانگیزه چقدر دشوار است. نفت برای اینکه همچنان چهره مدعی داشته باشد، ناچار از شکست نیروی زمینی در اردوگاه این تیم است. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار