انتقاد «رسایی» به عدم قرائت گزارش آلاینده‌های بنزین تولید پتروشیمی‌ها/ لاریجانی: پیگیری از دستگاه‌های زیست محیطی

انتقاد «رسایی» به عدم قرائت گزارش آلاینده‌های بنزین تولید پتروشیمی‌ها/ لاریجانی: پیگیری جلسات با دستگاه‌های زیست محیطی

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید رسایی نماینده مردم تهران طی تذکری به ماده 105 آیین نامه داخلی مجلس گفت: ماده 105 آیین نامه داخلی مجلس می‌گوید که گزارش نهایی کمیسیون اصل نود پس از ارائه به هیئت رئیسه مجلس در صورتی که مربوط به عموم باشد ضمن رعایت نوبت باید در دستور کار صحن قرار گیرد و در اولین جلسه علنی قرائت شود.

رسایی خطاب به لاریجانی گفت: آقای لاریجانی در حال حاضرگزارش کمیسیون اصل نود درخصوص وضعیت آلایندگی بنزین‌های تولید صنایع پتروشیمی در دست ماست.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس در ادامه بیان داشت: یکسال قبل دقیقا در تاریخ دی ماه گزارش مذکور نهایی شده و در تاریخ 23/10/93  به هیئت رئیسه مجلس ارجاع داده شده است که دراین رابطه کمیسیون بهداشت و کمیسیون کشاورزی گزارشاتی را تهیه کردند.

رسایی خطاب به لاریجانی مجددا گفت: براساس گزارشات ارجاع شده به هیئت رئیسه شما دستوری در این موارد داده بودید که این 3 گزارش جمع شده و در قالب یک گزارش در صحن علنی مجلس قرائت شود اما ما مشاهده می‌کنیم که از سال گذشته تا به حال این جمع‌بندی صورت نگرفته است در حالی که ما اسناد و مدارک خود را در موعد مقرر به معاونت نظارت داده بودیم.

وی افزود: اخیرا و در چند روز قبل معاونت نظارت به ما نامه‌ای داده است که ما اسناد این موضوعات را در اختیارشان بگذاریم که این امر کمی خود دیر است.

رسایی در ادامه با بیان اینکه برخی از مسئولین در دفاتر خود دستگاه‌های تصویه هوا دارند بیان داشت: آقای دکتر لاریجانی ما می‌دانیم که در دفتر شما دستگاه تصویه هوا نیست اما می‌بینیم که برخی از مسئولین در دفاتر خود دستگاه تصویه هوا دارند این در حالی است که مردم در کلان شهرها با آلودگی هوا دست به گریبانند.

نماینده تهران در ادامه با اشاره به برخی از موارد گزارشات آلایندگی بنزین‌های پتروشیمی گفت: در این گزارشات براساس اسناد و مدارک آورده شده که بنزین داخلی اصلا آلودگی نداشته است.
در همین حین لاریجانی در واکنش به اظهارات رسایی گفت: نظرات در این رابطه متفاوت است و کمیسیون‌ها نظرات مختلفی دارند و ما همواره گفته‌ایم که کمیسیون‌ها گزارشات خود، درباره آلودگی هوا را یک کاسه کنند.

در ادامه حمید رسایی خطاب به لاریجانی گفت: آقای دکتر دو سال است که مشغول واردات بنزین به کشور هستیم که پشت پرده آن واردات به موضوعات رانت‌خواری منتهی می‌شود البته این موضوع از جمله موضوعاتی است که حتی در موارد مورد اشاره گزارش کمیسیون انرژی آورده شده است.

اما در ادامه لاریجانی در پایان اظهارات رهبری گفت: بله ما هم برخی از اظهارات شما را بررسی کرده‌ایم اما دراین بین هم آقای دهقان درپی طرحی با عنوان طرح هوای پاک هستند که باید ببینیم این طرح به کجا می‌رسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: معتقدم مسئله آلودگی هوای تهران ده‌ها پارامتر دارد که احتیاج است تمامی دستگاه‌ها کمک کنند تا این موضوع در کلان شهرها برطرف شود.

لاریجانی با بیان اینکه موضوع آلودگی هوا باید از جانب دستگاه‌های ذیربط برطرف شود گفت: ما انشاءالله هم طرح هوای پاک را پیگیری خواهیم کرد و هم جلساتی می‌گذاریم تا هم شهرداری و هم چنین سایر بخش‌های مختلف از جمله سازمان محیط زیست و مسئولین دولت درآن حضور داشته باشند تا از این طریق بنشینیم و برنامه‌ای دراز مدت برای رفع آلودگی هوا تهیه کنیم.

انتهای پیام/

برای دریافت پیامک‎ها و اخبار باشگاه خبرنگاران جوان به کانال تلگرامی ما بپیوندید.
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار