معلم تجلی ایثار و فداکاری

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلم جلوه‌ای از ایثار و فداکاری است که باید با این جلوه آنان را به تصویر بکشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش در آیین نکوداشت برگزیدگان دومین جشنواره جلوه‌های معلمی در جمع خبرنگاران در خصوص ذکر مقام معلمان فداکار در کتابهای درسی گفت: جشنواره نکوداشت برای دومین سال پیاپی جلوه‌های معلمین را به نمایش می‌گذارد البته حدود 1 میلیون همکار فرهنگی همه ایثارگر، پرتلاش و توانمند هستند اما برای اینکه این جلوه‌ها را پاس بداریم برای برگزیدگان آنان این جشنواره را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: این پیشنهاد خوب و قابل بررسی است که نام این معلمان فداکار در کتابهای درسی ذکر شود و امیدواریم که بتوانیم جلوه‌های ایثار در معلمین را به تصویر بکشیم تا الگویی شوند برای دانش آموزانی که نسل آینده ایران اسلامی را تشکیل می‌دهند.

فانی بیان کرد: این جشنواره‌ها یقینا برای دانش آموزان و دیگر همکاران فرهنگی موثر است و آنها را تشویق می‌کند بیش از پیش این جلوه‌ها را به ظهور برسانند. معلمین الگوی دانش اموزان هستند بخصوص برای دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول که حتی رفتار و پوشش معلم را هم الگوبرداری می‌کنند. یقینا این حرکت آموزش و پرورش که در دوسال اخیر شروع شده می‌تواند زمینه های ارتقای بیشتر جلوه های مفید و موثر را در همکاران فرهنگی و دانش آموزان توسعه دهد.

وی در پایان در خصوص نمونه‌ای از این معلمان فداکار خاطر نشان کرد: معلمی را به یاد دارم که علیرغم اینکه در زندگی مشکلات فراوان داشت از تدریس دریغ نمی‌کرد حتی با از دست دادن عضوی از بدنش به درمان دانش آموزش پرداخت. این جشنواره هنوز در ابتدای راه است و بدیهی است در نکوداشت این همه همکاران فرهنگی فداکار به اندازه کافی اقدام نشده و اشکالاتی وجود دارد اما امیدواریم در ادامه این حرکت در سالهای آینده بتوانیم هم در معرفی بهتر همکاران و هم در معرفی جلوه‌های ایثارگری آنان بیش از پیش موفق باشیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار