وزیر آموزش و پرورش:

مدیریت آموزشی، عدالت و ارتقاء کیفیت آموزشی را می‌طلبد

وزیر آموزش و پرورش گفت: در مدیریت نظام آموزشی باید عدالت آموزشی وجود داشته باشد، همچنین کیفیت آموزشی ارتقاء یابد تا سیستم آموزشی قابل توسعه شود.

مدیریت آموزشی، عدالت و ارتقاء کیفیت آموزشی را می‌طلبدبه گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی معاونین پژوهش و برنامه‌ریزی استان‌های کشور اظهار داشت: آموزش و پرورش باید تغییراتی در تولیدات نیروهای انسانی داشته باشد.چراکه هر ساله تعداد زیادی بازنشسته داریم و خروجی های دانشگاه فرهنگیان بسیار اندک هستند. در سیستم آموزش و پرورش عدالت آموزشی یکی از اساسی‌ترین اصول است که عدالت آموزشی در ارتقاء کیفیت آموزشی سبب بهبود مدیریت آموزشی می‌شود.

وی در ادامه گفت: هیچ دانش‌آموزی به دلیل نبود مدرسه ترک تحصیل نکرده است و ترک تحصیل افراد می‌تواند دلایلی بر مشکلات اقتصادی یا فرهنگی افراد باشد. 

فانی تصریح کرد: آموزش و پرورش شعار عدالت آموزشی را سر می‌دهد. چرا که با ارتقاء کیفیت آموزشی آن را مدیریت می‌کند تا سیستم قابل توسعه شود. بزرگترین و سخت‌ترین کار در نظام‌های مدیریتی تحول در نظام‌های مدیریتی است و اگر بخواهیم در نظامی تحولی ایجاد کنیم. باید افراد را تغییر دهیم .

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: باید 20 درصد بخش‌نامه‌ها را در استان و منطقه کاهش دهیم و آموزش مدیریت برای مدیر مدرسه‌ها و مشارکت‌های همگانی را جایگزین کنیم. آموزش و پرورش دستگاه‌ دستوری نیست. بلکه باید بپذیرد تا بتواند ساماندهی، بهسازی و سازماندهی کند.

وی اذعان کرد: مدیریت آموزشگاهی از جمله مواردی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و همچنین از مدیر مدرسه به عنوان یک رهبری آموزشی یاد کرد تا بتواند آموزش را مدیریت کند.

فانی اظهار داشت: برای سند تحول برنامه‌ریزی‌هایی را تببین کردیم که این خود نیازمند فرهنگ‌سازی و رعایت پیش‌نیازها است و همچنین باید یک برنامه 10ساله نیروی انسانی آموزش و پرورش را بررسی کنیم. چرا که با رشد جمعیت دانش‌آموزی امکانات کاهش می‌یابد و این خود نیاز به پیش بینی است.

فانی در ادامه افزود: اگر ساماندهی نیروی انسانی را به عنوان یکی از سیاست‌ها انتخاب کردیم باید جنسیت، موقعیت جغرافیایی و نیاز منطقه را در ساماندهی مدنظر داشته باشیم.

سیاست پذیرش نیروی انسانی بوم تا بوم
وزیر آموزش و پرورش در خصوص سیاست پذیرش نیروی انسانی از بوم تا بوم گفت: سیاست ما در آموزش و پرورش پذیرش نیرو از بوم تا بوم است که ابتدا در شروع کار ممکن است. در برخی از مناطق تعداد نیرو از نظر جنسیت وجود نداشته باشد. ولیکن اگر نیرو از بوم تا بوم آن منطقه وجود داشته باشد. تجربه‌ای برای دانش‌آموزان منطقه باقی می‌ماند و کیفیت آموزش ارتقاء پیدا می‌کند.

وی در خصوص تعداد جذب نیروهای دانشگاه فرهنگیان گفت: اگر به هدف 90درصدی در سال اول اجرا برسیم، مطلوب است اما امیدواریم در سال آینده به 100درصد برسیم و اکنون در حال مذاکره هستیم و به محض مشخص شدن تعداد آن را اعلام می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص وضعیت درسی دانش‌آموزان با توجه به تعطیلی‌های اخیر مدارس اظهار داشت: تعطیلی مدارس برای آلودگی هوا بوده است و ما سلامت دانش‌آموزان را ارجح می‌دانیم و از مسئولان می‌خواهیم اقدامات مؤثرتری را در خصوص آلودگی هوا انجام دهند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۲ دی ۱۳۹۴
چندین میلیون فارغ التحصیل بیکار در کشور داریم ولی در مدرسه شبانه روزی روستای توابع شازند , حدود ۹ نفر بازنشسته آموزش و پرورش دوباره دعوت به کار شدند برای شغل معلمی
آخرین اخبار