هوشنگ‌ کامکار:

در سال‌های پیش هیچ یک از برنامه‌های جشنواره را ندیدم

هیچیک از اجراهای سال‌های قبل را ندیدم؛ اما امیدوارم اعتبار این دوره از جشنواره موسیقی فجر به اندازه جشنواره فیلم فجر باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشستی برای معرفی رپرتوار اجرای گروه کامکار با حضور بهداد بابایی (نوازنده) و هوشنگ کامکار برگزار شد.

در این نشست هوشنگ کامکار در رابطه با تغییراتی که در جشنواره موسیقی فجر صورت گرفته، گفت: بسیار خوشحالم از این که فستیوال موسیقی فجر امسال به سبک فستیوال‌های معروف برگزار می‌شود و در این جشنواره‌ها گروه‌های شناخته شده یا تاثیرگذار تنها شرکت ندارند و گروه کامکاران هم به سبب شرکت در چنین جشنواره‌هایی توسط مدیران جشنواره موسیقی فجر در این دوره دعوت شده‌اند.

وی ادامه داد: «کامکاران» تصمیم دارند زیباترین و شادترین قطعات خود را در کنسرت موسیقی فجر اجرا کنند که حقیقتا زیباترین آثار ماست و کنسرت «شادمانه‌های کامکاران» نام دارد که در آن موسیقی کردی و فارسی وجود خواهد داشت.
امسال علیرغم صحبت‌هایی که انجام شده، خوشحالیم که تمامی گروه‌های شناخته شده داخلی و خارجی حضور دارند و به نوعی ترافیک در کنسرت‌ها به وجود آمده و امیدوارم گروه‌هایی که شرکت می‌کنند و اجرای برنامه‌ها به طریقی باشد که اعتبار این جشنواره به میزان اعتبار جشنواره فیلم فجر باشد.

وی افزود: به گروه «کامکاران» امسال چند نوازنده جدید اضافه شده است که صبا کامکار و هانا کامکا به عنوان همخوان، سهراب کامکار نوازنده پرکاشن و سه نوازنده میهمان دیگر به نام آوا رستمیان کمانچه، امیرناصر رنجبر و کامران احمدی ما را همراهی خواهند کرد.

کامکار در رابطه با قطعات کنسرت عنوان کرد: علاوه بر قطعات شاد گذشته، تعدادی قطعات جدید خواهیم داشت و همچنین اردشیر کامکار اردوان و ارسلان کامکار در میان قطعات تک‌نوازی‌هایی را خواهند داشت. من امروز به نمایندگی از اردلان کامکار که به دلیل مشکلات تنفسی و آلودگی هوا نتوانسته حضور داشته باشد، در رابطه با کنسرت توضیحاتی خواهم داد. در واقع هرکسی که برای اجرای گروه کامکاران می‌آید فقط به خاطر خواننده یا شخص خاصی نمی‌آید و تنها به دلیل حضور گروه کامکاران در کنسرت‌هایمان حاضر می‌شوند؛ زیرا ما همیشه سعی داشته‌ایم کاری را ارائه دهیم که دارای اعتبار باشد.

وی در پایان در رابطه با حذف بخش بین‌المللی از جشنواره موسیقی فجر اظهار کرد: سال‌های پیش هیچ یک از برنامه‌های جشنواره را ندیدم تا بتوانم در رابطه با این موضوع توضیحاتی دهم و دلیل حذف آن و اینکه چه گروه‌هایی پیش از این در جشنواره حضور داشتند را نمی‌دانم.

در ادامه نشست بهداد بابایی نوازنده در رابطه با اجرای خود در جشنواره توضیح داد: بستر اصلی اجرای ما آواز بیات ترک خواهد بود و قطعات مبتنی بر بداهه‌نوازی‌ها است که بخش عظیم آن بر عهده اردشیر کامکار خواهد بود. این بداهه‌نوازی‌ها از میان انبوه بداهه‌های وی برگزیده شدند و کلمات منطقی آن جدا و اصلاح شده و نهایتا به سامان رسیده است و در عین حال قطعات حرکت، تکنیک و پویایی خود را حفظ کرده‌اند. در حد فاصل بین اجرای قطعات ما این بداهه نوازی‌ها اجرا خواهد شد.

در ادامه وی در رابطه با حضور خود در جشنواره فجر بیان کرد: علی‌رغم دعوت‌هایی که سال‌های پیش برای حضور در جشنواره داشتم؛ اما امسال با توجه به تغییرات مدیریت و عیارمند‌تر شدن جشنواره نسبت به سال‌های قبل و همچنین حضور افراد صاحب‌نام از داخل و خارج کشور قرار شد تا امسال این پیشنهاد را بپذیرم.

وی ادامه داد: البته گروه‌های معتبر در سال‌های پیش هم حضور داشتند؛ اما امسال بر تعدادشان افزوده شده و داوری آثار را هنرمندان و افراد شناخته شده‌ای بر عهده گرفتند که کیفیت این دوره بر کمیت آن غالب شود.

وی در پایان عنوان کرد: متاسفانه بداهه‌نوازی به دلیل عواملی مثل دیدگاه تهیه‌کنندگان که به فکر بازگشت مالی خود در کنسرت‌ها هستند، تبدیل به حلقه‌ای مفقوده‌ در موسیقی ما شده است؛ اما ما سعی کرده‌ایم به این مهم در اجراهای‌ خود توجه کنیم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار