شاخص آلودگی هوا در سراشیبی افتاده است

با تمهیداتی که برای کاهش آلودگی هوا در روزهای اخیر صورت گرفته است، خوشبختانه میزان آلودگی هوا در سراشیبی افتاده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با تمهیداتی که برای کاهش آلودگی هوا در روزهای اخیر صورت گرفته است، از جمله محدودیت تردد خودروها و تعطیلی مدارس شاخص آلودگی هوا در سراشیبی افتاد.

دکتر رضوانی مسئول آموزش اورژانس کشور در خصوص وضعیت فعلی آلودگی هوا گفت: با گزارش سازمان هواشناسی امروز خوشبختانه از ساعت 10 صبح به بعد با وزش باد در سطح شهر میزان آلودگی هوا کاسته شده است. متأسفانه هر ساله به علت کاهش دمای هوا و تغییرات جوی و وارونگی هوا میزان انباشت آلاینده‌ها افزایش می‌یابد که می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

وی در خصوص علائمی که آلودگی هوا برای افراد ایجاد می‌کند، توضیح داد: عموما علائمی همچون سوزش چشم، آبریزش بینی، عطسه و حساسیت تنفسی برای افرادی ایجاد می‌شود که اگر افرادی که دچار بیماری تنفسی و قلبی هستند در این هوا حاضر شوند، قطعا موجب تشدید بیماری در آنها می‌گردد.

سیاست مسئولان برای کاهش آلودگی هوا
رضوانی در خصوص سیاست‌های مسئولان برای کاهش خطرات موجود گفت: سیاست مسئولان نظام بر این است که تا حد امکان از حضور افراد حساس بویژه کودکان با تعطیلی جلوگیری کند. میزان مراجعه مردم در هفته گذشته حدود 2500 تا 2600 نفر روزانه از مرکز مدیریت حوادث فوریت‌های پزشکی گزارش شده است اما آمار گزارش شده 1550 نفر بوده است که توسط همکاران به بیمارستان منتقل شده‌اند. این ارقام نشان می‌دهد که میزان مراجعات در حال کاهش است. افرادی که به اورژانس مراجعه کرده‌اند، اغلب در کمتر از 6 ساعت مرخص می‌شوند و مسئله حادی و جود ندارد.

آماده باش اورژانس در روزهای آلوده هوا
مسئول آموزشی اورژانس کشور در خصوص وضعیت آماده باش اورژانس کشور بیان کرد: اورژانس در تمام کشور بویژه شهرهای بزرگ و پر تردد و میادین مستقر شده‌اند، آمبولانس‌ها و اتوبوس‌ آمبولانس‌ها با تجهیزات و آمادگی کامل استقرار یافته‌اند تا اگر موردی پیش آید در اسرع وقت رسیدگی کنند. همچنین در تمام دانشگاه‌ها، اتوبوس‌ آمبولانس‌ وجود دارد و در هر پایگاه شهری و جاده‌ای یک یا دو آمبولانس تجهیز شده است و در مسیر ورودی و خروجی شهرها و میادین پر تردد در آماده باش هستند از جمله شهرهای پر تردد مشهد، اصفهان، اهواز، اراک، قم و تهران می‌باشد.

آمار مراجعین به اورژانس
این صاحبنظر در خصوص سیر آمار گزارش شده از مراجعات به اورژانس در 10 روز اخیر عنوان کرد: آمار گزارش شده در طی 10 روز اخیر نزولی بوده است چراکه افراد در این روزها کمتر از منزل خارج شده‌اند، همچنین با طرح زوج و فرد از درب منزل و همکاری‌های پلیس شرایط بهتر شده است و میزان مراجعه به اورژانس کاهش یافته است.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


برچسب ها: آلودگی هوا ، خودرو ، سموم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.