سنندج؛

نقش موثر کردستان در مستندسازی تاریخ شفاهی دفاع مقدس

استاندار کردستان با توجه به اینکه کردستان در دو جبهه دفاع از کشور و مقابله با ضد انقلاب قرار داشت می تواند نقش موثری در تدوین برنامه و مستندسازی تاریخ شفاهی دفاع مقدس داشته باشد.

به گزارش خبر نگار گروه استانهای  باشگاه خبر نگاران جوان از  سنندج، عبدالمحمد زاهدی، استاندار کردستان شامگاه شنبه(۱۲ دی) در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گفت: دوران دفاع مقدس نه تنها در تاریخ کشور ما به عنوان مرحله ای تاثیرگذار و سرنوشت ساز بلکه در تاریخ اسلام ثبت شده است.
 
وی افزود: هدف جنگ تحمیلی بر کشورمان صرفا بحث تصرف  بخشی از خاک میهمن ما نبوده بلکه براندازی نظامی که براساس آموزه های اسلامی شکل گرفته مدنظر استکبار جهانی بود.
 
وی اظهارداشت: استکبار جهانی به دنبال نابود کردن اندیشه ای بود که منجر به سرنگونی نظام 2500 ساله شاهنشاهی شده بود تا بدین وسیله مانع از سرایت آن به سایر جوامع اسلامی شوند.
 
استاندار کردستان بر حفظ مهمترین برهه تاریخ ایران اسلامی تاکید کرد و ادامه داد: برای ترسیم آینده ای بهتر نیاز به شناخت گذشته است.
 
زاهدی بیان داشت: این شورا می تواند منجر به هم افزایی و توان افزایی دستگاهی مرتبط و عضو این شورا و مانع از انجام کارهای تکراری و موازی کاری شود.
 
وی عنوان کرد: کردستان در دو جبهه دفاع از کشور و مقابله با ضد انقلاب قرار داشت و بنابراین می تواند نقش موثری در تدوین برنامه و مستندسازی تاریخ شفاهی دفاع مقدس داشته باشد.
 
وی اظهارداشت: معقتدم کمیت کارها و برنامه ها مهم نیست و آنچه حائز اهمیت است و باید بسیار به آن توجه شود کیفیت  در اجرا و انجام طرح ها و برنامه ها است.
 
استاندار کردستان خاطرنشان کرد: آمادگی انجام چند کار بزرگ و ماندگار در حوزه دفاع مقدس در استان را داریم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.