امیری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

صدور مجوز تجمع دانشجویان در مقابل سفارت عربستان بر عهده استانداری است

سخنگوی وزارت کشور گفت: صدور مجوز تجمع دانشجویان در مقابل سفارت عربستان بر عهده استانداری است.

"حسینعلی امیری" سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تجمع امروز دانشجویان در مقابل سفارتخانه عربستان در اعتراض به اعدام روحانی برجسته شیعه عربستان گفت: ارائه مجوز تجمع دانشجویان در مقابل سفارت عربستان بر عهده استانداری است.

گفتنی است در پی اعدام بی‌رحمانه روحانی مجاهد و شجاع شهید آیت‌الله نمر باقر النمر توسط آل سعود و با توجه به برگزاری تجمع اعتراضی امروز دانشجویان در مقابل سفارت عربستان، بسیج دانشجویی 14 دانشگاه تهران برای حضور در این تجمع اعلام آمادگی کردند. 
 
در این راستا بسیج دانشجویی دانشگاه‌های صداوسیما، امیرکبیر، تربیت مدرس، شهید مطهری، شهید بهشتی، علم و صنعت، تهران، خواجه نصیر، انقلاب اسلامی، امام صادق(ع)، صنعتی شریف، علوم قضایی و مذاهب اسلامی، امام حسین (ع) از تشکل‌هایی هستند که برای حضور در تجمع امروز اعلام آمادگی کرده‌اند. 
  
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته و در پی اقدام حکومت آل سعود در اعدام شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان، عده‌ای مقابل سفارت عربستان سعودی تجمع کردند و تصاویر مقامات سعودی را به آتش كشيدند.

حسین جابرانصاری سخنگوی وزارت خارجه هم ضمن اعلام محکومیت مجدد اعدام ناعادلانه عالم دینی عربستان، بر ضرورت تامین امنیت اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی در تهران و مشهد مقدس تاکید و اعلام کرد: وزارت امور خارجه با درک احساسات پاک مردم مسلمان کشورمان، خواستار جلوگیری از هرگونه تجمع در مقابل این اماکن می‌باشد.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور نیز رد پیامی به مناسبت شهادت آیت الله نمر تاکید کرد: حرکتی که توسط جمعی افراد افراطی شب گذشته در تهران و مشهد صورت گرفت و به وارد آمدن خسارت به سفارت و کنسولگری کشور عربستان ـ که شرعاً و قانوناً باید در پناه جمهوری اسلامی ایران در امنیت باشد ـ منجر گردید، به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و قبل از هر چیزی توهین به نظام و لطمه به آبروی جمهوری اسلامی ایران تلقی می شود. همه مسئولان نظام، عزم قاطع دارند که با این خودسری ها و اعمال مجرمانه برخورد جدی شود.

روحانی افزود: از این رو، از وزیر کشور می‌خواهم که با همکاری قوه محترم قضاییه و وزارت محترم اطلاعات و با قاطعیت کامل، عاملان این تهاجم را شناسایی و برای اجرای عدالت به دستگاه قضایی معرفی کنند تا برای همیشه به اینگونه اعمال زشت پایان داده شود و امنیت کامل نمایندگی‌های سیاسی دولتها در جمهوری اسلامی ایران تضمین گردد.

 انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار