رئیس اجرایی افغانستان فردا به تهران سفر می‌کند

رئیس اجرائی جمهوری اسلامی افغانستان، بنا بر دعوت جهانگیری فردا به تهران سفر می کند.

رئیس اجرایی افغانستان فردا به تهران سفر می‌کند
به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آقای عبداله عبداله رئیس اجرائی جمهوری اسلامی افغانستان، بنا بر دعوت آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران، در راس یک هیات عالی رتبه از تاریخ 14 تا 15 دی ماه سال جاری از ایران دیدار رسمی بعمل خواهند آورد.

در این سفر آقای عبداله عبداله را آقایان محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائی ، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رئیس جمهور، سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین، همایون رسا وزیر تجارت و صنایع، نسرین اوریاخیل وزیر کار و امور اجتماعی، عبدالباری جهانی وزیر اطلاعات و فرهنگ، محمد بتاش وزیر حمل و نقل و هوانوردی، حکمت خلیل کرزی معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان و شماری از مشاوران دفتر ریاست جمهوری همراهی می‌کنند.
 
آقای عبداله در این سفر سه روزه ضمن ملاقات با مقامات جمهوری اسلامی ایران و گفتگو درباره موضوعات دوجانبه و منطقه ای، جهت بازدید از ظرفیت های ترانزیتی بندر چابهار و در راستای توافقات صورت گرفته بین ایران و افغانستان در این خصوص، به این بندر سفر خواهند نمود.
 
همچنین در نظر است در این سفر سه سند همکاری در زمینه گردشگری، ورزش و جوانان و فرهنگی امضاء شود و در پایان سفر بیانیه مشترکی صادر شود.

انتهای پیام/


برای دریافت پیامک‌ها و اخبار باشگاه خبرنگاران جوان به کانال تلگرامی ما بپیوندید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار