اقدام دولت عربستان محکوم و در راستای سیاستهای فرقه‌گرایانه است/

روحانی: عاملان حرکتهای افراطی در تهران و مشهد به دستگاه قضا معرفی شوند

رئیس جمهور در پیامی اقدام غیراسلامی و غیرانسانی دولت عربستان در اعدام شیخ نمر را محکوم کرد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور در پیامی در واکنش به شهادت شیخ نمر این اقدام غیراسلامی و غیرانسانی دولت عربستان را محکوم کرد و در راستای سیاستهای فرقه‌گرایانه و دامن زدن به تروریسم و افراط دانست.

متن پیام حجت الاسلام حسن روحانی به این شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر اعدام عالم مجاهد شیخ نمر باقر النّمر موجی از اندوه و تأسف در بین جوامع اسلامی به‌وجود آورد. اینجانب ضمن محکوم کردن این اقدام غیرانسانی که در تعارض آشکار با حقوق بشر و ارزش‌های اسلامی است، به خانواده شهید شیخ نمر، علمای اعلام و عموم مسلمانان تسلیت عرض می‌کنم.

تردیدی ندارم که دولت عربستان با این اقدام غیر اسلامی، وجهه خود را در بین کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی بیش از پیش مخدوش نموده است. چنین اقدامی در راستای سیاست های فرقه گرایانه و دامن زدن به تروریسم و افراط در منطقه و جهان بوده که در سالهای اخیر منجر به بی ثبات کردن منطقه و ایجاد جنگ و درگیری گردیده است.

مردم مسلمان ایران اگرچه در کنار همه مسلمانان جهان این اقدام غیراسلامی را به شدت محکوم می کنند اما اجازه نمی‌دهند که این جنایت، دستمایه افراد و گروه های خودسر در کشور برای انجام اعمال غیر قانونی و هتک حیثیت نظام مقدس جمهوری اسلامی گردد.

حرکتی که توسط جمعی افراد افراطی شب گذشته در تهران و مشهد صورت گرفت و به وارد آمدن خسارت به سفارت و کنسولگری کشور عربستان ـ که شرعاً و قانوناً باید در پناه جمهوری اسلامی ایران در امنیت باشد ـ منجر گردید، به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و قبل از هر چیزی توهین به نظام و لطمه به آبروی جمهوری اسلامی ایران تلقی می شود. همه مسئولان نظام، عزم قاطع دارند که با این خودسری ها و اعمال مجرمانه برخورد جدی شود.

از این رو، از وزیر کشور می‌خواهم که با همکاری قوه محترم قضاییه و وزارت محترم اطلاعات و با قاطعیت کامل، عاملان این تهاجم را شناسایی و برای اجرای عدالت به دستگاه قضایی معرفی کنند تا برای همیشه به اینگونه اعمال زشت پایان داده شود و امنیت کامل نمایندگی‌های سیاسی دولتها در جمهوری اسلامی ایران تضمین گردد.

خداوند روح شهید شیخ نمر را با شهدای کربلا محشور نماید و اسلام و مسلمانان را عزّت عنایت فرماید.

حسن روحانی 

رئیس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۴ دی ۱۳۹۴
خدایا توفیق شهادت در راه آزادی مدینه منوره و مکه را بر ما عنایت فرما .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۴ دی ۱۳۹۴
آقا این بنده خدا ها رو آزاد کنید عربستان که روابط دیپلماتیک رو به هم زد این حرفها را هم که حالیش نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۴ دی ۱۳۹۴
مگه وقتی حاجی های ما توی حرم امن قتل عام شدند جز قانون جنگل قانون دیگه ای حاکم بود مگه اعدام شیخ نمر جز با قانون وحوش اجرایی شده بود که از مردم توقع قانون مندی دارید در حالی که در عین انفعال فقط تماشاچی تشریف دارید همین که هنوز سفارت این حرامی ها تو کشورتون بازه باید خجالت بکشید به. خدا خون فرانسوی ها از شیخ نمر ها رنگین تر نیست آقای رییس جمهور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۳ دی ۱۳۹۴
روابط ما با عربستان بااین وضع موجود چه توجیهی داره چه نفعی داره ایا نباید عاقلانه قطع رابطه کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۳ دی ۱۳۹۴
دكتر روحاني بسيار سنجيده و معتدل صحبت و رفتار ميكند كه نشان از تدبير ايشان است اما سخني با تندروها دارم كه از تكرار اين كارهايي كه منافع ملي و اعتبار وآبروي كشور را خدشه دار ميكند در گذشته و حال ، درس عبرت نگرفته اند و متوجه نشدن كه با ارتباطات بين المللي و قوي شدن ايران ، بهتر ميتوان از شيعيان و اسلام ناب حمايت و پشتيباني كرد ؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۴۶ ۱۴ دی ۱۳۹۴
غضبی که توی این نامه دیده می شه بیشتر از آن که علیه دولت سعودی باشه علیه معترضان داخلی بود.واقعا که!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۳ دی ۱۳۹۴
مرگ بر دوستان آل سقوط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۳ دی ۱۳۹۴
وقتی دولت مردا واکنش قاطع ندن همین هست مردم منتظر نمیشینن که وزیر امور خارجه دوباره مثل فاجعه منا از تحکیم روابط با عربستان حرف بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۳ دی ۱۳۹۴
آقای روحانی ما شیعه های انقلابی هستیم نه شیعه دیپلماتی .......خیلی زود تر ازاینا باید اینکارومیکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۳ دی ۱۳۹۴
یک سری آدم احمق با آبروی ایران دارن بازی میکنن وتا تقی به طوقی میخوره به کنسولگری دیگر کشورها حمله می کنن واقعا نمی شه جلوی این کارهای احمقانه رو گرفت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۳ دی ۱۳۹۴
آقای روحانی شما که در قتل و تجاوز به مردم ایران و قتل یک رهبر شیعی به یک پیام پسنده می کنید و مردم مسلمان معترض رو افراطی می خونید باید جوابگوی خدا هم باشید.

آیا مردم ایران هم در عربستان امنیت دارند؟! آیا عربستان هم به همین صورت "شرعاً و قانوناً" از ایرانی ها حفاظت می کند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۳ دی ۱۳۹۴
دم اقای روحانی گرم هر وقت و هرجا به ما توهین میشه با دیپلوماسی حلش میکنه واقعا تو همه مسائل باید با دیپلوماسی حل کنید شما به سفارت خونه واکنش دادید این طور صحبت می کنید و میگید باید در کشور ما امن باشه اونا سر برادر دینی و رهبر شیعیان عربستان رو میبرند و یک اب هم از روش حالا صحبت های شما واسه خودتون میخواهین دستگیر هم کنید بکنیدولی حرف حق حقه با یان کارا نمیشه خاموشش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۳ دی ۱۳۹۴
خوب كارى مى كنند بايد باهاشون برخورد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۳ دی ۱۳۹۴
از آقای روحانی میخواهیم که اگر میتونه و قدرتشو داره از هدف قرار دادن کنسولگری ایران در یمن بدست آل سعود شکایت کنه........میتونه یا به فراموشی سپرده شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۳ دی ۱۳۹۴
با این حرکت فقط خودمون رو آتش می زنیم، اعتبار و آبرومون رو. بهتر که از راه های خودش وارد عمل شد. تنفر باید طوری باشه که به دشمن ضربه بزنه نه اینکه با یه عمل احساسی تمام تبعات اقداممون به خودمون برگرده و دشمن بیشترین تبلیغات رو علیه ما انجام بده.
آخرین اخبار