قدردانی از وزیر بهداشت به دلیل توجه ویژه به ارتقای شاخص‌های سلامت در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان طی نامه‌ای از توجه ویژه وزیر بهداشت به ضرورت ارتقاء شاخص‌های سلامت و موافقت با احداث پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی مورد نیاز در تمام نقاط استان قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبدا؛ وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی چندی پیش به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد. وی در این سفر نحوه ارائه خدمات و نیز امکانات بهداشتی و درمانی در دور افتاده ترین نقاط استان مانند شهرستان قصر قند را بررسی کرد.

فرصت تاریخی و بی سابقه ی ساخت تعداد مورد نیاز پایگاه ها و مراکز بهداشتی و درمانی بر اساس ضوابط موجود در طرح گسترش، در سراسر استان در این سفر  به تصویب رسید و از آنجا که پایگاه ها و مراکز بهداشتی و درمانی مهمترین مکان ها برای انجام مراقبت های اولیه از سلامت خانواده ها محسوب می شوند و به صورت فعال با مراجعه به درب منازل و جمع آوری اطلاعات سلامت خانوار و نیازهای مراقبت بهداشتی ، با بهره برداری از این مراکز گام مهمی در ارتقاء صحت و سلامت در مردمان این دیار برداشته می شود.

وزیر بهداشت در این سفر همچنین با  بازدید از بیمارستان در حال ساخت رازی سراوان و بررسی نیازهای درمانی مردم منطقه در خصوص پرداخت درصدی از هزینه های ساخت بیمارستان به وزارت راه و شهرسازی با هدف کمک به تسریع در بهره برداری از این بیمارستان قول مساعد داد.
اعزام دو تیم به استان برای بررسی امکان ارتقاء زیر ساخت های درمانی و تخصصی ویژه مادران و کودکان از دیگر دستاوردهای حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به استان سیستان و بلوچستان بود.

در پی این سفر و با توجه به اینکه اجرای این مصوبات، موجب تحول تاریخی دیگری در حوزه بهداشت و درمان استان سیستان و بلوچستان خواهد شد رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زهدان با ارسال نامه ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مراتب تقدیر و تشکر خود را از عنایت ویژه به سلامت مردم استان  اعلام کرد.

متن این نامه بدین شرح است:

بسمه تعالی
وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی
جناب آقای دکتر سید حسن هاشمی
با سلام و تحیت
استان پهناور سیستان و بلوچستان سرزمین اسطوره های پایداری و نجابت است که در مسیر تندبادهای تفرقه و توطئه، همچون ستونی سترگ و بنیانی مرصوص ایستاده اند و رویای بدخواهان و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را یکی پس از دیگری نقش بر آب می نمایند.
این مردمان صبور، همواره قدرشناس خدمتگزارانی بوده اند که با عزمی برخواسته از روحیه جهادی، آستین همت بر زده اند تا در استمرار خدمات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی، غبار محرومیت های تحمیلی را از چهره زیبای این سرزمین کهن بزدایند. اینجانب بر خود لازم می دانم تا به نمایندگی از مرزداران غیور ساکن در جنوب شرق میهن اسلامی از حضور تاریخی و ارزشمند شما در اقصی نقاط این استان پهناور تشکر کرده و نگاه مترقی و همزمان شما به توسعه متوازن حوزه سلامت و در عین حال تحکیم وحدت و برادری در این خطه از میهن اسلامی را ارج نهم.

آثار ارزشمند سفر جنابعالی به استان سیستان و بلوچستان آنگاه آشکار می شود که در استمرار این حضور و به فاصله چند روز، اعضای محترم شورای معاونین و کارشناسان خبره وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور پی گیری تصمیمات اتخاذ شده و شناسایی راهبردهای عملی برای توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان در استان شرف حضور یافته اند. حال که فرصت تاریخی تحول در نظام سلامت کشور با درایت و پیگیری شخص جنابعالی حاصل شده و در عین حال توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان در مناطق در دستور کار وزارت متبوع قرار گرفته است، ما خدمتگزاران مردم در سامانه بهداشت و درمان استان نیز عهد می بندیم تا با تلاش شبانه روزی، تمامی مساعی خویش را مصروف استفاده مناسب از این فرصت تاریخی نمائیم و امکان تحقق قول های مساعد جنابعالی را فراهم کنیم. بدون تردید نمود عینی این جنبش مقدس و آثار و برکات این حرکت خیرخواهانه به زودی در ارتقاء شاخص های سلامت هموطنان عزیزمان در مناطق مختلف استان نمود خواهد یافت.
 
                                                                     دکتر محمودرضا میری
                                                                رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار