مردم به شایعات اعتنا نکنند، بیماری آنفلوانزا مهار شده است

امام جمعه نیشابور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: مردم به شایعات در مورد بیماری آنفلوانزا اعتنا نکنند همه چیز تحت کنترل است و جای نگرانی نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  وبدا؛ حجت الاسلام مقری ضمن قدردانی از خدمات دولت در حوزه سلامت افزود: بنده مطلع هستم که بیماری آنفلوآنزا مهار شده است و مسئولین حوزه سلامت بسیار خوب عمل کرده اند.

وی از مردم خواست: با رعایت بهداشت فردی و عمل به توصیه های ارائه شده از سوی مسئولین از انتشار ویروس بیماری فوق پیشگیری کنند.

امام جمعه نیشابور در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: استحکام بنیان خانواده به رعایت مسائل اخلاقی وابسته است و خانواده سالم لازمه جامعه سالم است.
 
بیماری آنفلوانزا در نیشابور تحت کنترل است
براساس این گزارش، رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور نیز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته نیشابور از عادی شدن وضعیت بیماری آنفلوانزا با اقدامات انجام شده دانشکده علوم پزشکی و مشارکت شهروندان خبر داد.

دکتر محسن عظیمی نژاد گفت: با اقدامات و تمهیدات  انجام شده توسط دانشکده علوم پزشکی نیشابور و مشارکت دستگاه های اجرایی و شهروندان، بیماری آنفلوانزا در سطح نیشابور کنترل شده است و مردم نگران نباشند.

وی همچنین افزود: تمام امکانات دارویی و درمانی در بیمارستانها و درمانگاهها و مراکز بهداشتی سطح شهرستان فراهم شده است و نیازی به اعزام بیماران به شهرهای اطراف نیست‌.

دکتر عظیمی نژاد ادامه داد: مردم به شایعات پخش شده در فضای مجازی توجهی نکنند و مواظب سوء استفاده افراد سود جو نیز باشند.افراد سالم با رعایت نکات بهداشتی نیازی به استفاده از ماسک و دستکش ندارند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور تعداد فوت شدگان تائید شده بدلیل آنفلوانزا را 4 نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون یک مادر باردار و همکار پرستارمان و دو سالمند بالای 70سال بر اثر ابتلا به آنفلوانزا  فوت کرده اند و ما چیزی برای کتمان کردن  از مردم نداریم و با آنها صادقیم‌.

دکتر عظیمی نژاد در پایان از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بدلیل اعزام نمایندگان ویژه به نیشابور برای دلجویی از خانواده پرستار فداکار مرحوم سید محمد رضایی ثانی که در راه نجات جان بیمار مبتلا به آنفلوانزا و درنهایت فوت وی شد؛ تقدیر و تشکر کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار