به انتخاب مس تكواندو؛

خدابخشی بهترين بازيكن و ايران بهترين تيم جهان شد

سايت تخصصی مس تكواندو بهترین ورزشكار، بهترين تيم، بهترين داور و بهترين ضربه سال 2015 را انتخاب كرد .

 به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، وب‌سايت پرتغالي «مس تكواندو» كه سايت تخصصي اين ورزش رزمي است و اخبار و رويدادهاي مهم تكواندوي جهان را به دو زبان انگليسي و پرتغالي منتشر مي‌كند، پيش از پايان سال 2015 از كاربران خود خواست تا از كانديداهاي معرفي شده كه براساس نتايج رويداد‌هاي مسابقات جهاني 2015، گرندپري‌ها و بازيهاي قاره‌اي انتخاب شده بودند، در 7 بخش بهترين بازيكن زن و مرد، بهترين تيم زن و مرد، بهترين داور زن و مرد و بهترين ضربه سال، آراي خود را انتخاب و ارسال كنند تا در نهايت بهترين‌هاي اين سال معرفي شود.

در پايان و پس از 62 هزار و 321 راي كه از سوي كاربران به 45 كانديداي برگزيده اين سايت داده شد. مهدي خدابخشي بعنوان بهترين بازيكن مرد سال 2015 انتخاب شد و ايران عنوان بهترين تيم مردان جهان را بدست آورد.

در گزارش اين سايت و در بخش معرفي بهترين بازيكن مرد سال 2015، هشت تكواندوكار كانديد شدند و سه نفر از آنان ورزشكاران ايراني بودند كه مهدي خدابخشي با كسب اكثريت آرا، بهترين بازيكن انتخاب شد، پس از او فرزان عاشورزاده در رده دوم قرار گرفت، «دائي هون لي» از كره جنوبي سوم شد و «چيك سلاح سيسه» از ساحل عاج، «الكسي دنيسنكو» از روسيه، «تائي هون كيم» از كره جنوبي، «ديميتري شوكين» از ازبكستان و مسعود حجي زواره از ايران در رده‌هاي چهارم تا هشتم جاي گرفتند. 

اما در بخش انتخاب بهترين تيم مردان سال 2015، از بين 8 گزينه اعلام شده، تيم ايران با 47 درصد آرا بعنوان بهترين تيم انتخاب شد. مكزيك كه سال گذشته در اين نظرسنجي اول شده بود، در جاي دوم قرار گرفت و كشورهاي كره جنوبي، اسپانيا، روسيه، ساحل عاج، ازبكستان و آذربايجان نيز سوم تا هشتم شدند.

«پانيپاك وونگ پاتاناتيك» از تايلند عنوان بهترين بازيكن زن، مصر عنوان بهترين تيم زن، «جوليو ديب» از لبنان عنوان بهترين داور زن، «گولرمو رودريگز» عنوان بهترين داور مرد و بهترين ضربه سال به «ارون كوك» از مولداوي رسيد.

در اين گزارش، سايت «مس تكواندو» به عناوين قهرماني جهان، آسيا، بازيهاي آسيايي و نظاميان جهان مهدي خدابخشي اشاره داشته و از او بعنوان يكي از قدرتمندترين كانديداي كسب مدال طلاي وزن 80- كيلوگرم المپيك ريودوژانيرو 2016 ياد كرده است.

همچنين اين سايت پس از انتخاب ايران بعنوان بهترين تيم جهان، با اشاره به قهرماني كشورمان در مسابقات جهاني 2015 روسيه، اينطور نوشته است كه ايران در اين نظرسنجي 47 درصد آرا را به خود اختصاص داده و اين تيم با داشتن مربيان توانمند و شخصيت هايي همانند فرزان عاشورزاده، مهدي خدابخشي، سجاد مرداني و مسعود حجي زواره در اين مدت نشان داده است كه قدرتمندترين تيم در گروه مردان است.

گفتني است؛ سايت «مس تكواندو» از سال 2003 تاسيس شده است و روزانه بيش از 22هزار بازديد از سراسر جهان دارد.


*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار