در 70 سال گذشته؛

33 هزار و 500 آمریکایی قربانی فعالیت‌های هسته‌ای واشینگتن شدند

مطالعات جدید نشان می‌دهد دست‌کم 33 هزار و 500 آمریکایی در 70 سال گذشته جان خود را بر سر فعالیت‌های هسته‌ای این کشور از دست دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ تحقیقات یک تیم مستقل از خبرنگاران در "مک‌کلچی نیوز" نشان می‌دهد فعالیت‌های هسته‌ای که آمریکا در 70 سال گذشته انجام داده، دست‌کم موجب کشته شدن 33 هزار و 480 شهروند این کشور شده است. این افراد بر اثر ابتلا به سرطان و دیگر بیماری‌های وابسته به تششعات هسته‌ای جان خود را از دست داده‌اند. ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود زیرا از سال 1945 (1323) 107 هزار و394 آمریکایی که در نیروگاه‌های اتمی این کشور کار کرده‌اند، مبتلا به انواع بیماری سرطان شدند. دادگاه فدرال آمریکا تایید کرده است، 53 هزار نفر از این افراد در دوران اشتغال بیش از ساعات مجاز تعیین شده در معرض تششعات هسته‌ای بوده‌اند و به همین دلیل در مجموع 12 میلیارد دلار غرامت به آنها پرداخت شد. 33 هزار و 480 نفر از این افراد که موفق به دریافت غرامت از دولت آمریکا شدند، جان خود را از دست داده‌اند.

هافینگتن پست در این باره نوشت: زندگی کارگران بسیاری در نیروگاه‌های هسته‌ای آمریکا فقط به دلیل آماده شدن برای یک جنگ هسته‌ای احتمالی، بر باد رفته است. وزارت سلامت و خدمات انسانی آمریکا سال 2002 با انتشار گزارشی اعلام کرد در سال‌های 1951 تا 1963 به دلیل آزمایش‌های مکرر تسلیحات هسته‌ای، بیش از 11 هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به سرطان جان خود را از دست دادند. در این آمار آن دسته از کارکنان داخلی نیروگاه‌ها که بر اثر تششعات به سرطان مبتلا شدند، گنجانده نشده است؛ اگر این آمار نیز درنظر گرفته شود تعداد قربانیان از 17 هزار نفر فراتر خواهد رفت.

آزمایشات هسته‌ای که آمریکا در صحرای نوادا در دهه 50 میلادی انجام داد، زندگی 100 هزار نفر از ساکنان شهرهای مجاور این صحرا تحت تاثیر قرار گرفت. اغلب این افراد ناخواسته به سرطان مبتلا شدند. ساکنان محلی اظهار داشتند حتی کودکانی که برف نشسته بر زمین را خورده بودند به دلیل ورود رادیواکتیو به بدنشان جان خود را از دست دادند.

کارگران معادن اورانیوم در آمریکا دیگر قربانیان فعالیت‌های هسته‌ای این کشور بودند. این مشکلات فقط به دهه‌های گذشته مربوط نمی‌شود؛ بلکه آمریکا در سالهای اخیر نیز با آلودگی خاک، دریا و هوا به دلیل انتشار تششعات هسته‌ای مواجه بوده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار