تئاتر ابراز فرهنگی مناسبی برای وحدت‌آفرینی است

هنرهای نمایشی می‌تواند به عنوان ابزار موثری در برابر تفرقه افکنی‌های فرهنگی و مذهبی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری؛ عباسعلی کیخایی؛ مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان سیستان و بلوچستان؛ گفت: در استان سیستان و بلوچستان، مسلمانان شیعه و سنی مذهب، پیوند برادری خاصی با یکدیگر داشته و در فعالیت‌های فرهنگی و هنری همچون تئاتر، همکاری بسیار دوستانه‌ای با هم دارند، به طوری که گاهی موجب شگفتی دیگر دوستان ما از استان‌های دیگر می‌شوند.

این کارگردان تئاتر همچنین اضافه کرد: بی‌شک هنرهای نمایشی می‌تواند به عنوان ابزار موثری در برابر تفرقه افکنی‌های فرهنگی و مذهبی مورد استفاده قرار گیرد. در برهه‌ای که دشمن، عواطف جوانان ما را نشانه ‌گرفته، هنرهای نمایشی می‌تواند به خوبی به کار آید و در این‌جاست که هنرمندان ما نیز باید احساس مسئولیت بیشتری پیدا کنند. آنچه در این گفت‌وگو به شما می‌گویم نتایج تجربیات سال‌ها فعالیت من در هنرهای نمایشی در استانی است که تلاش شده تا فاصله‌ای بین هموطنان سنی و شیعه ایجاد شود اما هنرهای نمایشی همچون تئاتر خیابانی، در خیلی موارد بسیار موثر، پیام وحدت را به همشهریان منتقل کرده است.

وی با بیان این‌که حوزه هنری استان سیستان و بلوچستان در جذب هنرمندان سنی مذهب نیز موفق عمل کرده است اظهار داشت: توجه به گسترش فعالیت‌های فرهنگی برای ایجاد وحدت و مقابله با تفرقه‌افکنی، موضوعی است که باید با دقت‌نظر بیشتری در دستور کار مدیران ما قرار گیرد. چراکه فقط با بیان یکسری صحبت‌های تئوریک نمی‌توان از ظرفیت‌های فعالیت‌های هنری، بهره بُرد بلکه نیاز است تا با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند در برابر حمله‌های فرهنگی دشمن، تجهیز شد.

کیخایی در پایان تصریح کرد: دشمن برای تفرقه‌افکنی و جذب جوانان پاک‌نهاد ما- چه سنی و چه شیعه- با صرف پول‌های هنگفت، تلاش بی‌امانی دارد اما معتقدم به راحتی می‌توان با برنامه‌های منسجم و هدفمند برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی از جمله هنرهای نمایشی، توطئه‌ی دشمنان را خنثی کرد. این موردی است که در حوزه هنری استان تلاش می‌شود به خوبی پیگیری شود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار