نمایشگاهی از برترین هنرمندان کشور

نمایشگاه پیشکسوتان هنرهای تجسمی همراه با رونمایی از بزرگترین مجسمه پرویز تناولی در مجموعه آرت سنتر 2 رونمایی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ترافیک در شهر تهران هیچ وقت دوست‌داشتنی نبوده و همیشه همه از آن فراری هستند. گاهی ترافیک بهانه‌ای می‌شود برای توجیه دیر رسیدن. بعضی وقت‌ها دلیل نرسیدن به جلسه امتحان و خلاصه که خیابان‌های شلوغ هیچ گاه زیبا نبوده و همیشه از ترافیک به عنوان معضل  یاد شده است.

اما یک درنگی این وسط است که اگر کمی به آن دقت کنیم، می‌بینیم که ترافیک این معضل شهری را هم بعضی وقت‌ها می‌شود دوست داشت. مثلا وقتی که به قصد یک نگارخانه در آدینه زمستانی تقریبا نزدیک به ساعت 4 بعد از ظهر از منزل راه می‌افتی و به نزدیکی‌های نگارخانه که می‌رسی می‌بینی چه جمعیتی در آن حوالی موج می‌زند. خسته که نمی‌شوی هیچ،‌ خوشحال هم می‌شوی که چه خوب است که هنوز در میان این همه گرفتاری، در روزمرگی آدم‌هایی هستند که دلشان می‌خواهد ساعتی از روزشان را به شیوه‌ای هنری سپری کنند. این جور وقت‌هاست که ترافیک اذیتت نمی‌کند و حتی دلت می‌خواهد یک ساعت در یک خیابان کوتاه منظر بمانی تا سیل آدم‌هایی که به گالری می‌روند را مشاهده کنی و شاد باشی از تماشای انبوه هنردوستان.

به ویژه وقتی که یک نگارخانه آثار هنرمندان برجسته و بزرگ را به نمایش می‌گذارد، دیگر نگو و نپرس.

نمایشگاه پیشکسوتان هنرهای تجسمی که چند روز پیش با حضور جمع کثیری از هنرمندان پیشکسوت و جوان و علاقه‌مندان به هنر افتتاح شد، یکی از همان نمایشگاه‌هایی بود که می‌توان از آن به عنوان یک نمایشگاه بسیار شلوغ و موفق یاد کرد.

خیابان اندرزگو، کوچه سلیمی، باغ خوشنویسان به بهانه نمایش مجسمه معروف و ارزشمند «هیچ» استاد تناولی و رونمایی از آخرین اثر استاد افجه‌ای که در یک قاب دو لت همراه با امیر صادقی تهرانی کار شده و نمایش تابلوهایی بسیار قوی و حرفه‌ای از استادان بزرگ در حوزه‌ هنرهای مختلف تجسمی این روزها مامن مناسبی است برای علاقه‌مندن هنر.

وارد مجموعه آرت سنتر که می‌شوی؛ «هیچ» در حیاط مجموعه خودنمایی می‌کند و انبوه علاقه‌مندانی را می‌بینی که کنار آن ایستاده و عکس یادگاری می‌گیرند.

پس از آن با ورود به داخل مجموعه تابلوهای زیبای اساتیدی مثل پرویز کلانتری، بهمن محصص، آیدین آغداشلو،‌ جلیل رسولی و دیگر بزرگان دیده می‌شود که در برابر هر کدام می‌توان ساعت‌ها ایستاد و در انحنای خطوط و زیر و بم رنگ‌ها غرق شد.

در روز افتتاحیه نمایشگاه علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد در سخنانی کوتاه درباره این نمایشگاه چنین گفته بود: خوشحالم از اینکه در مراسم رونمایی یکی از بزرگترین کارهای هنرمندان ایرانی حضور دارم امشب شب فوق‌العاده‌ای برای عرصه هنرهای تجسمی در تهران است؛ چرا که ما امشب شاهد افتتاحیه چندین نمایشگاه در گالری‌های مختلف تهران هستیم و این امر موجب شده تا آخرین روزهای پاییز برایمان دلچسب‌تر از گذشته باشد. امیدوارم در آینده نزدیک شاهد برنامه‌های مهمی در این زمینه باشیم.

هم چنین نکته قابل ذکر این است که مجموعه آرت سنتر برای رفاه حال علاقه‌مندانی که می‌خواهند از نمایشگاه پیشکسوتان هنرهای تجسمی در آرت سنتر یا گالری‌های دیگر دیدن کنند، یک اتومبیل ون در میادین ولی عصر، ونک و تجریش مستقر کرده تا به صورت یک آرت ورک آنها را به مقصد برساند.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 18 دی به مجموعه آرت سنتر 2 رفته و از هنر پیشکسوتان هنرمند بهره‌مند شوند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار