عربستان دنیای اسلام را دچار بلیه کرده است/ تروریسم منطقه ساخته و پرداخته صهیونیسم و آمریکا است

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: استکبار و صهیونیسم با سیاست‌های شیطانی خود توانستند، ضمن نفوذ در حکومت‌های برخی کشورهای اسلامی و به کار گماردن عوامل سرسپرده خود، دنیای اسلام را دچار اختلاف و برادرکشی کنند.

 به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت‌ الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه هیات عمومی دیوان با تسلیت شهادت مظلومانه عالم مجاهد و آمر به معروف و ناهی از منکر، شهید شیخ نمر باقر النمر اظهار داشت: این شهید بزرگوار به جرم دفاع از حق و اسلام ناب، توسط رژیم سفاک آل سعود به شهادت رسیده و باید شهادت ایشان را به دنیای اسلام که به چنین روز و بلیه‌ای دچار شده است، تسلیت گفت.

وی افزود: متاسفانه سال‌هاست که منطقه خاورمیانه که به عنوان محل تجمع کشورهای اسلامی با گرایش‌ها و مذاهب مختلف بر محور اسلام و قرآن و کعبه می‌باشد، گرفتار قتل و جنایت‌ و ترور شده است.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه تروریسم منطقه ساخته و پرداخته صهیونیسم و آمریکا است و توسط عمال و حاکمان وابسته کشورهای اسلامی تغذیه می‌شود، بیان کرد: شاهدیم که تروریسم آمریکایی با حمایت عوامل منطقه‌ای آنان چگونه در عراق، سوریه، افغانستان، لبنان، یمن و بحرین به جان مسلمانان افتاده‌اند و ملت مظلوم مسلمان منطقه را به خاک و خون می‌کشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری ادامه داد: متاسفانه طی سال‌های اخیر حکومتی که داعیه‌دار خادمی حرمین شریفین است و بر قلب عالم اسلام یعنی مکه و مدینه سیطره دارد، در گردابی که آمریکا و صهیونیست‌ها برایش ساخته‌اند، فرو غلطیده و با جنایاتی از جمله تقویت تروریست‌های تکفیری مانند داعش و القاعده، حمله مستقیم به کشور و مردم مسلمان و مظلوم یمن و حضور نظامی در کشور بحرین، دنیای اسلام را دچار بلیه‌ای عظیم کرده است.

وی گفت: این پلیدی تا جایی تداوم می‌یابد که عالمی را که تنها وظیفه‌اش ادای امر به معروف است، دستگیر می‌کند، در زندان تحت شکنجه قرار می‌دهد و در نهایت او را اعدام و به شهادت می‌رساند و حتی حاضر به تحویل پیکر ایشان هم نمی‌شود.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه در چنین شرایطی که نفاق حاکم شده است، ما وظیفه سنگینی را برعهده داریم، تصریح کرد: وظیفه ما حمایت از حق و مبارزه با خفقانی است که سعودی‌ها ایجاد کرده‌اند، اگرچه شرایط به نحوی است که وقتی ام‌القرای جهان اسلام به حمایت از مظلومان اقدام می‌کند، با او به مقابله بر می‌خیزند و برخی کشورها نیز به حمایت از این کشور می‌آیند.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری با انتقاد از رفتار دوگانه غرب و آمریکایی‌ها در ارتباط با کشته‌شدن یکی از سرکردگان جبهة النصره و شهادت شیخ نمر اظهار داشت: وقتی یکی از سرکردگان تروریست که دستش به خون هزاران نفر آلوده است، کشته می‌شود، دنیای غرب و آمریکا برای او اشک تمساح می‌ریزند، در حالی که در مقابل شهادت یک عالم که تنها اقدامش امر به معروف بوده است، حاضر نیستند این جنایت را محکوم و تنها به اظهار نگرانی بسنده می‌کنند.
وی در پایان با اشاره به فرمایشی از رسول گرامی اسلام(ص) گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند، «کسی که با ظالم و ستمکار همراهی کند و او را یاری دهد، در حالی که می‌داند ظالم و ستمگر است، از اسلام خارج شده است».


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار