سنندج؛

فوت پنج نفر براثر ابتلا به ویروس آنفلوانزا H1N1

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: پنج نفر به دلیل ابتلا به ویروس آنفلوانزا H1N1 در استان فوت کردندو تمام موارد فوتی نیز جزو گروه های پرخطر بوده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،فرزام بیدارپور، به بستری 584 نفر در بیمارستان های سطح استان به دلیل دیسترس تنفسی شدید خبر داد و گفت: از این تعداد، 55 نفر مبتلا به H1N1 آندمیک تشخیص داده شده است.

وی از آماده باش تمام بخش های درمانی و مراکز بهداشتی استان در مقابله با این نوع آنفلوآنزا خبر داد و افزود: تا امروز تعداد هفت هزار دز تزریق واکسن و نیز 408 مورد درمان با اوسلتامی ویر انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه بر رعایت نکات بهداشت فردی برای پیشگیری از این بیماری مانند شست و شوی دست ها با آب و صابون تاکید کرد و گفت: رعایت آداب تنفسی نیز اهمیت فوق العاده زیادی در پیشگیری از بیماری دارد و پوشاندن دهان و بینی با دستمال در هنگام عطسه و سرفه، قرار دادن دستمال در کیسه پلاستیکی و سپس دفع آن در سطل زباله اهمیت زیادی در پیشگیری از بیماری دارد.

بیدارپور با بیان اینکه مصرف آنتی بیوتیک در بسیاری از موارد ابتلا به این بیماری ضرورتی ندارد و بعضی از مبتلایان لازم است با تشخیص پزشک تحت درمان های دارویی ویژه قرار گیرند، بیان کرد: افراد مبتلا یا مشکوک به بیماری از دست دادن و روبوسی خودداری نموده و از هرگونه خود درمانی پرهیز و جهت مداوا به پزشک مراجعه نمایند.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.