نمایش سری دوم مجموعه چهار هزارتایی عکس‌های‌ «پهلوان تختی» در شیث

پهلوان تختی این بار نیز بهانه‌ای برای یادآوری اخلاق پهلوانی و اسطوره‌ای برای جوانان شده است.

شیث یحیی مدیر نگارخانه «شیث» در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه این هفته این نگارخانه گفت: از جمعه 18 دی نمایشگاهی که شامل سری دوم عکس‌های جهان پهلوان تختی است را به نمایش می‌گذاریم.

وی افزود: در این نمایشگاه که سری اول آن در شهریورماه برگزار شده بود، عکس‌ها و تصاویری که شامل مسابقات، هم دوره‌ای‌های این پهلوان و وقایع و رخداد‌های روی داده در آن زمان است، در طی سال‌های سال جمع‌آوری شده و در مجموعه‌ای که شامل حدود 400 عکس است، در معرض دید عموم قرار داده می‌شود.

یحیی در خصوص هدف برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: چند سال پیش من در جایی دیدم که کودکان در یک نمایشگاه مشغول کشیدن فیگورهای بلند و خاصی هستند و وقتی پرسیدم گفتند اینها قهرمان‌های کشتی کج خارجی هستند و این جا بود که به فکر افتادم که باید پهلوان‌های خودمان را بین کودکان و نوجوانان کشور جا بیندازیم و بهترین راه الگوسازی جایگزینی اسطوره‌های خودمان به جای نمونه‌های خارجی است.

وی اضافه کرد: ما باید چنین انسان‌هایی را یادآوری کنیم تا فراموشمان نشود که چه اسطوره‌هایی را داریم و در همین راستا، به همراه عده‌ای از دوستانی که عرق و تعصب فرهنگی دارند، به فکر تشکیل یک گروه به نام دوستداران مرام پهلوان هستیم که در آن هر کس که بخواهد می‌تواند در این جهت عضو شود.

مدیر نگارخانه «شیث» در پایان خاطرنشان کرد: در کنار این مجموعه یک ورکشاپ از بهداد پنجه‌زاده وجود دارد که در آن اثری از این هنرمند که چهره‌ای از تختی را به همراه اتفاقات دوره پهلوانی‌اش به تصویر کشیده، برای فروش گذاشته می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که چون در سری اول این نمایشگاه شاهد بازخورد و استقبال خوبی از مخاطبان از ایران و کشورهایی چون آلمان و انگلیس بودیم، برآن شدیم تا تعدادی دیگر از آثار موجود در این مجموعه 4 هزار تایی را به نمایش بگذاریم، چون ظرفیت نگارخانه ما حدود 400 عکس است.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید از این نمایشگاه از جمعه 18 دی به این نگارخانه مراجعه کنند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.