چتر جشنواره شعر فجر همه شاعران را در بر بگیرد

جشنواره شعر فجر در صورت مشارکت همه طیف‌های ادبی به نقطه مطلوب می‌رسد.

رضا اسماعیلی شاعر و داور چند دوره جشنواره شعر فجر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقش مشارکت‌ تمامی طیف‌های ادبی در برگزاری کیفی جشنواره‌ شعر فجر اشاره کرده و افزود: بهتر است که چتر جشنواره شعر فجر، همه شاعران را دربرگیرد.

وی گفت: در مورد برگزاری جشنواره شعر فجر باید بگویم که این جشنواره هم اکنون با توجه به آنچه در دوره‌های گذشته رخ داده، جزو جشنواره‌هایی است که جا افتاده و تثبیت شده است. البته انتظار می‌رود که این جشنواره در دهمین دوره خود نسبت به دوره‌های گذشته کیفی‌تر برگزار شود.

این شاعر ادامه داد: اسماعیل امینی که هم اکنون به عنوان دبیر دهمین جشنواره شعر فجر انتخاب شده و در دوره گذشته نیز در سمت دبیر با جشنواره همکاری کرده، باید تلاش مضاعفی بکند تا جشنواره را به گونه‌ای از تنش‌ها و حاشیه‌ها دور کند که چتر آن همه شاعران را دربرگیرد تا در یک رقابت سازنده شرکت کنند.

اسماعیلی اظهار داشت: در مورد صبغه علمی جشنواره شعر فجر هم باید بگویم خوب است که داوران از اولین روزهای شکل‌گیری جشنواره با رزومه و کارنامه ادبی خود به همه معرفی شوند؛ زیرا اعتبار یک جشنواره به داوران آن است.

وی افزود: به نظر من باید در انتخاب تیم داوران جشنواره شعر فجر دقت و تلاش بشود تا افراد منتخب وابستگی خطی و جناحی نداشته باشند.

این شاعر تصریح کرد: حضور همه طیف های ادبی در جشنواره شعر فجر، می‌تواند به این جشنواره کمک کند تا به نقطه مطلوب برسد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که دهمین جشنواره شعر فجر، مشکلات دوره‌های گذشته را نداشته باشد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار