استودیوهای حرفه‌ای ضبط آثار قرآنی در کشور احداث می‌شوند

اعتبار احداث دو استودیو حرفه‌ای قرآنی از سوی کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی ارشاد تأمین شده و به زودی پروژه ساخت آنها شروع می‌شود.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد مهدی عزیززاده، سرپرست دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی در مورد فعالیت‌های این کمیسیون به منظور احداث استودیوی حرفه‌ای تولید آثار قرآنی گفت: یکی از برنامه‌هایی که از سال ١٣٩٣ از طرف شورای توسعه فرهنگ قرآنی به ما سپرده شد احداث دو استودیو بود که باید با اعتبار و مدیریت کمیسیون تبلیغی ترویجی انجام می‌شد.

وی افزود: بررسی‌های فنی کار به منظور مشخص شدن مختصات دقیق پروژه، حدود پنج ماه زمان برد، پس از آن از طریق دو اتحادیه قرآنی کشور، آن دسته از مؤسسات قرآنی که امکانات لازم برای احداث استودیوی حرفه‌ای را داشتند، شناسایی شدند.

عزیززاده اظهار کرد: امکانات مدنظر ما برای انتخاب آن دو مؤسسه قرآنی این بود که مجوز رسمی و ساختمان ملکی با فضای احداث استودیو داشته باشند و همچنین متعهد شوند در قبال تجهیزاتی که آنجا مستقر می‌شود خدماتی را به مؤسسات و فعالان قرآنی ارائه دهند.

وی تصریح کرد: ١٠٧ مؤسسه از طرف دو اتحادیه قرآنی کشور به ما معرفی شد که برای همه آنان تشکیل پرونده دادیم و بر اساس امکانات و دیگر شرایطشان اولویت‌بندی کردیم و در آخر پس از بازدیدهایی که انجام شد تعدادی را انتخاب کردیم، همچنین اخیراً از طرف دیگر نیز با شرکت‌هایی که طراحی استودیو می‌کنند وارد مذاکره شده‌ایم که نهایتاً اجرای پروژه را به یکی از مؤسسات قرآنی خواهیم سپرد و از این طریق، ان شاء الله دو استودیو ضبط آثار قرآنی در کشور ایجاد می‌شود.

سرپرست دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیتهای تبلیغی ترویجی قرآنی در پایان در مورد هدف این کمیسیون بیان کرد: ما مأمور کار تبلیغی و ترویجی در حوزه قرآن هستیم که باید با استفاده از هنر و ابزارهای رسانه‌ای، مردم را به قرآن علاقمند کنیم و یکی از کارهایی که به این منظور می‌توان انجام داد همین تولید محصولات با کیفیت و جذاب قرآنی است که مثلاً نرم افزارهای ترتیل، تلاوت، نغمات، تواشیخ، سخنرانی و چنین محصولاتی تولید شود.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار