ایندیپندنت: وزیر دفاع عربستان با آتش بازی می کند

ایندیپندنت در گزارشی شاهزاده محمد بن سلمانِ عربستان را فردی ناشی و خودبزرگ بین خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ایندیپندنت در گزارشی نوشت: شاهزاده محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان سعودی، فردی ناشی و خودبزرگ بین است که با آتش بازی می کند. در این گزارش آمده است: اداره اطلاعات فدرال آلمان، سندی منتشر کرده است که نشان می دهد وزیر دفاع عربستان سعودی یک تهدید محسوب می شود. اداره اطلاعات فدرال آلمان پایان سال گذشته با انتشار سندی یک و نیم صفحه ای اعلام کرد: عربستان سعودی «یک سیاست چکشی و مداخله جویانه» در عرصه سیاسی اتخاذ کرده است.

در این سند، محمد بن سلمان-پسر 29 ساله ملک سلمانی که از زوال عقل رنج می برد- یک قمار باز سیاسی توصیف شده است که  از طریق جنگ های نیابتی در یمن و سوریه در حال بی ثبات کردن جهان عرب است. 

نهادهای جاسوسی به منظور انتقاد از مقامات عربستان سعودی چنین اسناد سیاسی حساسی را منتشر نمی کنند. این که لحن این سند صریح است، خود مایه نگرانی است.  پس از اعتراضات عربستان سعودی، وزارت امور خارجه آلمان از اداره اطلاعات فدرال این کشور به شدت انتقاد کرد؛ اما هشدار اداره اطلاعات فدرال آلمان نشانه افزایش نگرانی ها در این خصوص است که عربستان سعودی به یک شریک غیر قابل پیش بینی تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار