همگامی کانادا با عربستان و تعویق کاهش تحریم های ایران

مقامات کانادا از تمایل به تقویت روابط با عربستان و تعویق کاهش تحریمهای ایران سخن گفتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "هافینگتن پست" مقامات دولت فدرال کانادا اعلام کردند این کشور به دنبال تقویت روابط اقتصادی با عربستان سعودی است و با درخواست لغو قرارداد فروش خودروهای زرهی به ریاض به ارزش 15 میلیارد دلار مخالفت می کند.
پایگاه اینترنتی روزنامه کانادایی "گلاب اند میل" اعلام کرد دولت در چارچوب تقویت روابط با عربستان سعودی، در صورتی که پیشرفتی در اجرای توافق هسته ای ایران و 1+5 حاصل نشود، کاهش تحریم ها علیه تهران را متوقف خواهد کرد.

این روزنامه در ادامه می افزاید: "طبق یادداشتی که خبرگزاری کانادا به آن دست یافته، دولت به دنبال گسترش روابط راهبردی با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است." در این یادداشت همچنین آمده است: عربستان بازیگری اصلی در تشکل شش گانه ای است که امارات، بحرین، قطر، کویت و پادشاهی عمان در آن حضور دارند.

طبق اعلام این یادداشت، نه تنها ضرورت دارد روابط با ریاض به عنوان دولتی منطقه ای و تنها کشور عربی در گروه بیست گسترش یابد؛ بلکه عربستان نقشی اصلی در امنیت انرژی جهانی دارد و بزرگترین شریک تجاری کانادا در منطقه محسوب می شود.

در این یادداشت همچنین تأکید شده است: فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس در زمینه های پولی، آموزش، خدمات بهداشت و زراعت، علاوه بر صنایع زیرساخت وجود دارد.
پس از اعدام شیخ نمر النمر، روحانی برجسته شیعه از سوی عربستان، در خواست هایی از کانادا برای لغو قرارداد فروش خودروهای زرهی به ریاض مطرح شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار