آموزش چهارصد نخبه قرآنی در طرح ملی تلاوت

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به طرح ملی «شوق تلاوت» گفت : این طرح توسط معاونت حمایت گسترده ای می‌شود تا شاهد پرورش نخبگان قرآنی درکشور باشیم.

به گزارش ؛ در این نشست که در روز دوشنبه ٢١دیماه در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با تأکید بر ضرورت حمایت گسترده‌تر از طرح ملی تلاوت، عنوان کرد: باید از این استعدادهای قرآنی با برگزاری دوره‌های تکمیلی و فشرده قرآنی در صورت نیاز و فراهم کردن اسباب تلاوت آن‌ها در محافل و مجالس داخلی و حتی خارج از کشور از این استعدادهای قرآنی به بهترین شکل ممکن استفاده شده و زمینه رشد و پیشرفت روزافزون آن‌ها را فراهم کرد.

وی در ادامه یکی از رموز موفقیت در قرائت قرآن کریم را حافظ بودن و تسلط به مضامین قرآن دانست و عنوان کرد: مضامین است که قاری را سرذوق می‌آورد که در کجا حماسی، در کجا حزن‌انگیز و در کدام بخش قرآن را نشاط آور تلاوت کند زیرا اگر کسی حافظ نباشد نمی‌تواند آن‌طور که باید لذت تلاوت را احساس می‌کند.

 معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در خصوص استمرار طرح ملی تلاوت ابراز امیدواری کرد و افزود: وزارت ارشاد از این حرکت حمایت می‌کند و از استان‌هایی که تاکنون به این طرح نپیوسته‌اند نیز دعوت می‌کنیم تا به آن ملحق شوند و حداقل این افراد در استان‌های خود مورد حمایت قرار گیرند. همچنین استانداری‌ها افراد را به ما معرفی کنند تا ما لیست افراد را به ادارات کل و استانداری‌ها ارسال کنیم و سازمان تبلیغات نیز بتوانند بهتر از این ظرفیت بهره‌گیری کند.

در ادامه این نشست سید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اظهار تاسف از درگذشت مرحوم حمیدرضا عباسی یکی از عاملان و خدمت گزاران برجسته قرآنی کشور اظهار کرد: شادروان عباسی از تلاشگران عرصه مقدس ترویج فرهنگ قرآنی بود و فقدان آن عزیز از دست رفته، ضایعه ای اندوه بار برای جامعه قرآنی کشور می باشد.
وی در خصوص طرح ملی "شوق تلاوت"گفت : این طرح به ابتکار یک موسسه توانمند خراسان رضوی در پایتخت جهان اسلام شکل گرفته است و امسال چهارمین دوره آن را برگزار می کنیم .

در ادامه جلسه حسین مقدم کیا، مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت صراط و دبیر طرح ملی تلاوت نیز در ادامه ابراز کرد: «طرح ملی تلاوت» با هدف کشف و پرورش استعدادهای قرآنی نوجوانان پسر در مقطع سنی بین هشت تا ١٤ سال با هدف آموزش تخصصی قرائت در کشور آغاز به کار کرد.

 وی با اشاره به برگزاری چهارمین دوره از طرح ملی تلاوت در کشور اظهار کرد: طی این طرح که با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت، مؤسسات مجری در شهرستان های مختلف شناسایی شدند و طبق طرح مصوب شورای آموزش معاونت قرآن و عترت، دو برنامه سه‌ساله مقدماتی و تکمیلی برای آن نوشته و بر مبنای آن دوره ها آغاز شد.

 مقدم‌کیا اضافه کرد: پس از آن طرح ملی تلاوت با نظارت ستاد اجرایی آن کار خود را آغاز کرد و در ١٨ استان و ٢١ شهرستان کشور توسط مؤسسات مجری به مرحله اجرا درآمد. همچنین در این طرح بالغ بر ٤٠٠ استعداد و نخبه قرآنی در دوره های مختلف آموزش دیدند.  








انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار