هرچه شیعیان را بکشند بر تعداد آنها در دنیا افزوده می‌شود

عضو جنبش اسلامی نیجریه گفت: شیخ زکزاکی می‌گوید هر قدر ما شیعیان را می‌کشند بر تعدادمان در دنیا افزوده می‌شود و رهبر ما امام خمینی و امام خامنه‌ای است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست تخصصی قرآن کریم در ترویج فرهنگ اسلامی در آفریقا بعدازظهر دیروز 22 دی با حضور حسن محمدی مدیر عامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت و ابراهیم عبدالله احمد عضو جنبش اسلامی نیجریه برگزار شد.

مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور در رابطه با نقش قرآن در انقلاب اسلامی گفت: بعد از انقلاب ما وارد حوزه متفاوتی در اسلام شدیم و انقلاب اسلامی نقطه عطفی در الگوسازی و حاکمیت در اسلام بود.
وی ادامه داد: اسلام در تمام شئون یک تعریف مشخص و مدون دارد و در بسیاری از موارد در مقابل انحرافات جدی است و این اتفاق نقطه عطفی در انقلاب شده است.

در ادامه ابراهیم عبدالله احمد در خصوص اسلام گرایی در نیجریه بیان کرد: زمانی که اسلام وارد آفریقا شد استعمارگران پیشینه آن را از بین بردند اما این دین آسمانی به واسطه بازرگانان به طور مجدد وارد آفریقا شد.

وی گفت: در سال 1979 قبل از انقلاب ایران در حالی مردم آفریقا ظواهر دین مانند نماز و قرآن را برپا می داشتند، رهبری وجود نداشت و استعمار وسیله برای اسلام زدایی شده بود که در همان سال ها شیخ زکزاکی در مقابل استعمارگران ایستادگی کردند.

عضو جنبش اسلامی نیجریه ادامه داد: از جمله فعالیت های استعمارگران برای اسلام زدایی از بین بردن مدارس معارف اسلامی بود و رفتن به مدارس انگلیسی را ترویج می کردند و در مقابل بزرگان دینی ما رفتن به این مدارس را حرام می دانستند.

وی تصریح کرد: سال ها مستعمران به مردم توصیه های انحرافی می کردند و چهره اسلام را بد جلوه می دادند و در کنار آن ثروت مردم را هم به یغما می بردند و وضعیتشان را به طریقی کرده بودند که مردم نه دنیا را داشتند و نه اسلام را.

ابراهیم عبدالله احمد ادامه داد: اهداف امروز ما بر پایه سه رکن است که مبدا قانون اساسی ما قرآن باشد و معارف ما در کنار قانون اساسی مان قرار گیرد و دوم آنکه با تاسیس یک حکومت اسلامی با ظلم مبارزه کنیم و در آخر سیاست ما از سیاست دینی ما جدا نباشد.

وی در رابطه با کشتار شیعیان و مسلمانان افزود: شیخ زکزاکی می گوید هر قدر ما شیعیان را می کشند بر تعداد مان در دنیا افزوده می شود و رهبر ما امام خمینی و امام خامنه ای است و آنها برای هدایت انقلابمان کفایت می کند.

عضو جنش اسلامی نیجریه اظهار داشت: زمانی که شیخ زکزاکی در اوایل انقلاب به ایران آمدند امام خمینی یک قرآن به وی هدیه داد و گفت به کشورت برو و مردم را به این قرآن دعوت کن که وی از آن برای ترویج دین در زندان سختی های بسیاری را تحمل کرد.

وی خاطرنشان کرد: از جانب شیخ زکزاکی در همه استان های نیجریه نماینده ای وجود دارد و هر هفته جلساتی را به ترویج دین و تشیع برگزار می کند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۴ دی ۱۳۹۴
لعنت بر آل سعود و درود بر آیت الله شیخ زکزاکی خدا او را حفظ کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۴ دی ۱۳۹۴
جانم فدای شیخ زاک زاکی و شیعیان مظلوم نیجریه
آخرین اخبار