اردبیل؛

افزایش صادرات چمدانی از استان اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حوزه توسعه صادرات چمدانی امسال اقدامات موثری انجام دادیم تا صادرات چمدانی از استان اردبیل افزایش یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سیدحامد عاملی افزود :در بحث توسعه صادرات از استان اردبیل تمامی تلاش خود را انجام دادیم تا آمار صادرات کالاهای تولیدی در استان اردبیل افزایش یابد که قطعا توسعه صادرات کالاهای تولید شده در استان اردبیل موجب افزایش رونق کسب و کار شده و برای استان ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

وی گفت: در حال حاضر دو گمرک اردبیل و بیله‌سوار در استان اردبیل فعال هستند که سعی کردیم گمرک بیله سوار را تقویت کنیم ولی متأسفانه به دلیل عدم ثبات مدیریتی مشکلاتی به وجود آمد که امدیواریم در حال حاضر با مدیریت قوی و منسجم این گمرک بتواند ظرفیت‌های خود را بهبود دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: در بحث توسعه صادرات در استان، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های صادرات استان اردبیل را بررسی کرده و کتابی در این رابطه منتشر کردیم که در این کتاب به کشورهای هدف محصولات استان اردبیل و کالاهای مناسب برای صادرات از استان اردبیل اشاره شده و در اختیار فعالان این حوزه قرار گرفته است.

عاملی بیان کرد: در رابطه با صادرات چمدانی اقدامات مناسبی صورت گرفته که قطعا این گونه صادرات از استان اردبیل افزایش می‌یابد ولی در این موضوع با دو مشکل اساسی مواجه هستیم که تنوع کم محصولات صادراتی و تنوع کم بازارهای صادراتی از جمله مشکلات صادرات چمدانی است که با سیاست‌گذاری‌های مناسب باید بتوانیم ظرفیت‌های استان اردبیل را احیاء کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.