قراردادهای صنعت خودرو مطابق با سیاست های جدید

وزیر صنعت معدن و تجارت از انعقاد قراردادهای کاملاً منطبق با سیاست‌های جدید صنعت در حوزه خودروسازان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نعمت زاده  در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص مقررات صادرات و واردات گفت: مقررات صادرات و واردات در پسابرجام هیچ تغییری نخواهد کرد.

وی در ادامه گفت: در سال جاری روند واردات از کالای مصرفی به سمت کالای سرمایه ای و واسطه ای افزایش یافت.

نعمت زاده در همین راستا افزود: آنچه که برای ما حساسیت و اهمیت بیشتری دارد جلوگیری از واردات قاچاق است که به صنعت کشور آسیب می زند که برهمین اساس پیشنهاداتی نیز ارائه شده تا شاهد استفاده بیشتر از کالاهای داخلی در کشور باشیم.

**قراردادهای صنعت خودرو مطابق با سیاست های جدید

نعمت زاده وزیر صنایع در خصوص قراردادهای خودرو گفت: قراردادهای صنعت خودرو کاملا مطابق با سیاست های جدید است و چندین اصل در این قراردادها دیده شده که مشارکت در سرمایه گذاری مستقیم که گاها سهم سرمایه گذار خارجی بیشتر نیز خواهد بود تدوین شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه حدود یک سوم از تولیدات می بایست صادر شود گفت: بحث طراحی خودروهای جدید نیز مطابق با آخرین استانداردهای بین المللی مد نظر قرار گرفته شده است.

وزیر صنایع و معادن در همین راستا افزود: در مذاکرات امروز با شرکت بزرگ آلمانی سه توافق نامه امضا شد که ایران سهم های 39 و 49 و 51 درصد را داشته است لذا ما به دنبال این هستیم که صنایع را با تکنولوژی روز دنیا تطابق دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار