بدون برنامه صادراتی به بازار ایران فکر نکنید

وزیر صنعت،معدن وتجارت گفت: از همه شرکت های بین المللی علاقه مند به فعالیت در صنعت خودرو ایران خواسته ایم ، بدون برنامه صادراتی به بازار ایران فکر نکنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نعمت زاده در سی و هفتمین نشست شورای سیاستگذاری و نظارت بر صنعت خودرو افزود: بدون رعایت مقیاس اقتصادی،  به انتظارات کیفی مشتریان و قیمت رقابتی و توسعه ساخت داخل در صنعت خودرو دست نمی یابیم.

وی گفت: در صورت داشتن مقیاس اقتصادی تولید و ارتقای کیفیت می توانیم به راحتی وارد  بازارهای منطقه ای شویم .

وزیر صنعت،معدن وتجارت با اشاره به اینکه صادرات خود یک دانش است و به این موضوع باید نگاه سیستماتیک داشته باشیم، افزود: صادرات بدون بازاریابی موفق نخواهد شد و این وزارتخانه از واحدهای که برنامه صادراتی داشته باشند حمایت می کند.

نعمت زاده پیرامون داشتن تولیدی متناسب با توان اقتصادی مشتریان  و نیز فعالیت واحدها در سه شیفت کاری متذکر شد : واحدهایی که در سه شیفت کا ر نکنند،  نمی توانند قیمت تمام شده مناسب داشته باشند.

وی یکی از روشهای  خروج از رکود صنعت خودرو را ، توجه ویژه به خروج خودروهای مستهلک دانست و گفت: این کار منافع زیادی بهمراه دارد هم به لحاظ ایمنی و سلامت شهروندان و کاهش آلودگی محیط زیست و هم استفاده از این فرصت برای جایگزینی محصولات خوب و کیفی.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت  در ادامه افزود: باید تلاش خودمان را برای اجرایی کردن بند "ق" (حمایت از جایگزینی خودروهای فرسوده با خودروی نو، با توجه به صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش آلاینده و هماهنگی با وزارت کشور جهت جذب بودجه برای نوسازی ناوگان مسافر درون شهری در قانون بودجه 95) بعمل آوریم.

نعمت زاده افزود: ما باید تمام توانمندی خود را برای تبدیل صنعت کشورمان به صنعت تراز اول بکار گیریم .

وی افزود: ما باید در کارهای بزرگ خود را درگیر کنیم و از ممیزی و نقد  نگران نباشیم وبرای تحقق اقتصاد مقاومتی غیر از این ممکن نیست

به گزارش شاتا، وی گفت: در حال حاضر فضای مناسبی در کشور برای ایجاد تحول در تولید و صنعت وجود دارد و باید از فرصت پیش روی به خوبی استفاده شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، خودرو ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار