تئاتر فجر 34؛

آثار هنرمندان تئاتر ارزش جشنواره را مشخص می‌کند

نمایش «یک قبیله تنهایی» جزو آثار آیینی است و این آثار خود هنرمندان است که ارزش جشنواره تئاتر کشور را مشخص می‌کند.

امین فرحی کارگردان نمایش «یک قبیله تنهایی» منتخب سی و چهارمین جشنواره فجر (بخش فجر استانی)، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: «تورج» و «دراج» دو کاراکتر زن و مردی هستند که بعد از زلزله و خرابی روستا به قصد یافتن آبادی به دل جاده می‌زنند تا جایی برای زندگی پیدا کنند؛ اما برایشان اتفاقاتی رخ می‌دهد.

وی درباره شیوه اجرایی اثر بیان کرد: نمایش من جزو نمایش آیینی است که مربوط به منطقه جغرافیایی خودمان می‌شود. همچنین استفاده از سازهای محلی خودمان هم انگیزه بیشتری شد تا این اثر را انتخاب کنم و یک فضای نمایشی مدرن با توجه به فرهنگ‌های کمرنگ شده را بازآفرینی کنم.

وی افزود: اجرا به صورت میدانی است و از سمبل‌هایی که به یک واقعه تاریخی برمی‌گردند هم استفاده کرده‌ایم.

کارگردان نمایش «یک قبیله تنهایی» درباره جشنواره تئاتر فجر اظهار داشت: عدم ثبات تصمیم‌گیری‌ها در جشنواره نقطه ضعف بزرگ آن است که هر سال با تغییر دبیر تغییراتی در روند برنامه‌ها به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی فقط نامش را نباید یدک بکشد، اذعان کرد: وقتی اسم بین‌المللی روی جشنواره گذاشته می‌شود؛ پس می‌بایست آن را رعایت کرد و از آثار خوب کشورهای دیگر بیشتر ببینیم تا با آثار بنام آن‌ها آشنا شویم و بتوانیم بهره ببریم.

فرحی در خصوص ارزش و جایگاه تئاتر گفت: این خودمان هستیم که اعتبار و جایگاه تئاتر را مشخص می‌کنیم. هر چقدر آثار بهتری اجرا شود، اعتبار آن افزایش پیدا می‌کند؛ اما اگر برخلافش صورت بگیرد از اعتبارش کاسته خواهد شد.



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار