کرمانشاه؛

تولید 4 درصد آبزیان کشور در کرمانشاه

مدیرکل شیلات کرمانشاه از تولید 14 هزار و 380 تن انواع محصولات شیلاتی در استان از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سید فرزاد افضلی در "سمینار فرهنگ‌سازی مصرف آبزیان و نقش آن در سلامت جامعه" کرمانشاه بر فرهنگ‌سازی در مورد مصرف آبزیان، تاکید کرد و گفت: چهار درصد تولیدات آبزیان کشور در 481 مزرعه پرورش ماهی استان کرمانشاه تولید می‌شود.

وی در ادامه میزان کل تولیدات شیلاتی استان کرمانشاه در سال گذشته را یازده هزار و 793 تن دانست و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 14 هزار و 380 تن انواع محصولات شیلاتی در استان تولید شده است.

افضلی میزان تولید ماهیان گرمابی استان طی سال گذشته در استان را 2680 تن دانست و گفت: استان کرمانشاه در زمینه تولید ماهیان گرمابی رتبه اول را  بین استان‌های غیرساحلی کشور در اختیار دارد.

 وی افزود: همچنین سال گذشته در مجموع 10 هزار و 340 تن انواع ماهیان سردآبی در استان کرمانشاه تولید شد.

افضلی افزایش تولید، توسعه فعالیت‌های آبزی‌پروری و افزایش سرانه مصرف آبزیان را از مهمترین اولویت‌های شیلاتی استان کرمانشاه برشمرد و گفت: مکان یابی و ایجاد تاسیسات زیربنایی، تقویت و ارتقای دانش فنی بهره برداران بخش شیلات و ایجاد امکانات لازم برای جلب سرمایه‌گذار از جمله برنامه‌های این اداره کل در راستای توسعه آبزی پروری است.

وی در ادامه از برنامه‌ریزی در راستای پرورش ماهی در قفس، استفاده از ظرفیت سدهای استان و به عنوان دیگر اولویت‌های در حال پیگیری اداره کل شیلات استان کرمانشاه یاد کرد.


انتهای پیام/ی
برچسب ها: کرمانشاه ، آبزیان ، شیلات ، ماهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۳۰ دی ۱۳۹۴
سمینار بسیار ارزشمندی بود اما متاسفانه عدم حضور مدیران ارشد استانداری در راستای حمایت و بها دادن به فرهنگ سازی مصرف آبزیان و نقش آن در سلامت جامعه باعث خواهد شد تا عدم انگیزه و نا باوری در بین تولید کنندگان و یاس و سرخورده مسولین و متولیان بخش شیلات چیره شود.