یاسوج؛

اعتبار 20 هزار میلیارد ریالی برای توسعه طرح های عتبات عالیات

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: بیش از 20 هزار میلیارد ریال برای اجرای حدود 200 پروژه عمرانی و توسعه ای در عتبات عالیات از سوی این ستاد در طول 10 سال آینده تعریف شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مسعود شوشتری در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: از ابتدای امسال تاکنون مردم نقاط مختلف کشور بیش از 700 میلیارد ریال در قالب نذورات برای بازسازی عتبات عالیات کمک کرده اند.

وی بیان کرد: از این میزان بیش از 20 میلیارد ریال از سوی مردم لرستان و با وجود محرومیت و کمتر توسعه یافتگی این استان کمک شده است.
شوشتری اظهار کرد: سالانه به طور میانگین بیش از 900 میلیون ریال از کمک ها و نذورات مردمی برای ساخت پروژه های در حال اجرا در زمینه عتبات عالیات هزینه می شود.

وی عنوان کرد: بیش از یک دهه از عمر ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور می گذرد و اجرای پروژه های عمرانی و توسعه ای از سوی این ستاد در قالب سه برنامه کوتاه، میان و بلندمدت برنامه ریزی شده است.

شوشتری بدون اشاره به اعتبار هزینه شده، ابراز داشت: در تمام حرم های ائمه اطهار (ع) درب ها، سنگ ها و آیینه ها تعویض شده و طلاکاری گنبد امام علی (ع) در نجف اشرف نیز به پایان رسیده است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور افزود: این اقدام ها موجب شده که ذهنیت مردم و دولتمردان عراق نسبت به ایرانی ها تغییر کرده و مثبت تر و مطلوب تر از قبل شود.

شوشتری گفت: به همین دلیل امروزه عراقی ها خواستار اجرای طرح های عمرانی و توسعه ای این کشور در زمینه عتبات عالیات از سوی ایران هستند.

وی بیان کرد: مهمترین پروژه در حال اجرای ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور ساخت صحن بارگاه حضرت فاطمه زهرا (س) به مساحت یک هزار و 218 مترمربع است که از این میزان 118 مترمربع زیارتی خواهد بود.

شوشتری اظهار کرد: پیش بینی می شود که با افتتاح این صحن حدود 300 هزار زائر بتوانند بارگاه حضرت فاطمه زهرا (س) را زیارت کنند.
وی بدون اشاره به اعتبار هزینه شده، عنوان کرد: ساخت بیمارستان 110 تختخوابی امام سجاد (ع) در عراق از دیگر پروژه هایی است که در آینده از سوی این ستاد در عراق اجرا می شود.

در این آیین سید فرج الله نظرپور به عنوان رئیس جدید ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات سید محمود موسوی رئیس پیشین این ستاد تجلیل شد.

انتهای پیام /گ
برچسب ها: طرح ، ستاد ، عتبات عالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.